ماجرای ۱۰ آهنگ عاشقانه فریدون آسرایی

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۰۷:۲۹:۵۲
کد خبر: ۸۲۵۱۸۹
ماجرای ۱۰ آهنگ عاشقانه فریدون آسرایی
فریدون آسرایی بی تاثیر بودن وزارت ارشاد در موسیقی را بهترین تاثیر آن دانست.

فریدون آسرایی خواننده پاپ کشورمان در گفتگو با خبرنگار برنا به اجراهایی که در سال گذشته داشت، اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت اجراهای متفاوتی را در تهران  و شهرستان ها داشتم. اما نسبت به سال های گذشته کنسرت های کمتری را در شهرستان ها اجرا کردم. دلیلش هم این است که دیگر حوصله سفر کردن و رفتن به شهرستان را ندارم. از طرفی محدودیت هایی که در شهرستان ها وجود دارد کار را سخت تر می کند. برای مثال چند وقت اخیر برای اولین بار به کاشان رفتم تا کنسرت برگزار کنم اما مورد لطف مسئولین کاشان قرار گرفتم و کنسرت بنده را کنسل اعلام کردند. درنهایت با کشمکش های فراوان در دقیقه 90 اجازه برگزاری کنسرت را دادند. دقیقا یک هفته بعد بابک جهانبخش آنجا کنسرت داشت که آن را هم کنسل کردند. همین مسائل باعث می شود ذوق مان را کور کنند و انگیزه‌مان کمتر شود.

آسرایی از انتشار آلبوم جدید خود در سال جدید خبر داد و گفت: آخرین باری که با بهروز صفاریان کار کردم آلبوم "آهای خوشگل عاشق" در سال 1383 بود. در این آلبوم جدیدم که نامش هنوز مشخص نشده آقای صفاریان همه کاره است و تمامی کارها برعهده خودش بوده است.

خواننده قطعه پرطرفدار "غریبه" در ادامه افزود: این آلبوم در مجموع  از 10 آهنگ عاشقانه تشکیل شده که قرار است اواخر خردادماه روانه بازار موسیقی شود. ویژگی ممتازی که این آلبوم دارد این است که با تمام کارهایی که امروزه در مارکت موسیقی می شنویم از لحاط ترانه، ملودی و...متفاوت است.

فریدون آسرایی فضای حاکم بر موسیقی در سال 1397 را ناموفق عنوان کرد  و در این رابطه گفت: متاسفانه این سالی که پشت سر گذاشتیم سال خوانندگان شیش و هشت  یا همان ریتمیک بود. مردم این روزهای جامعه ما موسیقی گوش می دهند که نه تنها  از لحاظ معنی  و محتوا غنی نیست بلکه بسیار سخیف است. این باعث می شود موسیقی اصیل و سنتی ایرانی که بار معنایی بسیاری دارد به مرور زمان کم رنگ شود.

آسرایی با انتقاد از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهش میکنم بی تاثیر باشید. در کشور ما وزارت ارشاد عملا هیچ کاره است و هرکسی به خود اجازه می دهد در موسیقی اظهار نظر کند. مثلا یک کنسرتی مجوز میگیرد ولی امام جمعه شهر با آن مخالفت می کند و به همین راحتی با اظهار نظر فردی که صلاحیت دخالت در این موضوع را ندارد یک کنسرت که برایش برنامه ریزی شده کنسل می شود.

نظر شما
پرونده ویژه