عباس سجادی:

نگاه گلزار به دیگران هیچ‌عنوان پسندیده نیست!

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۲۹۱
نگاه گلزار به دیگران هیچ‌عنوان پسندیده نیست!
مجری تلویزیون به اتفاقات رخ داده در اختتامیه جشنواره جام جم واکنش نشان داد و گفت: وقتی تلویزیون نسبت به مجری‌های خود نمک‌نشناس شده و افرادی وارد تلویزیون شده‌اند که نگاهی از بالا به پایین دارند رخ دادن چنین اتفاقاتی در تلویزیون دیگر عجیب نیست.

عباس سجادی، مجری با تجربه تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، در رابطه با اتفاقات رخ داده در جشنواره جام جم اظهار داشت: اعتقادم بر این است که هر خانه‌ای اگر احترام اهل خانه را حفظ نکند مجبور است دست نیاز به بیرون از خانه دراز کند و این برای تلویزیون رخ داده و وقتی نیروهای متخصص در تلویزیون ما جایی ندارند و تلویزیون به دنبال جذب چهره‌ها است شاید در برخی جنبه‌ها موفق عمل کند اما در بحث فرهنگی هیچ موفقیتی نخواهد داشت.

سجادی تصریح کرد: من تخصصی در بحث سینما ندارم و کار این بازیگر را در زمینه بازیگری در سینما نمی‌توانم مورد بررسی و نقد قرار دهم اما اگر بخواهم درباره اجرای این بازیگر در تلویزیون صحبت کنم و نمره‌ای به آن بدهم باید بگویم که گلزار نمره خوبی در اجرا نمی‌گیرد. من برنامه «برنده باش» را چند بار به طور گذرا دیده‌ام و اجرای وی اصلاً اجرای خوبی نبود به ویژه لحن ایشان دارای تفاخری همراه با توهم همراه با نگاه از بالا به پایین است که به هیچ وجه پسندیده نیست!

وی افزود: وقتی به لطف برخی مدیران غیرمتخصص سازمان صدا و سیما تهیه‌کنندگان کارنابلد به تلویزیون راه پیدا می‌کنند و به سراغ اشخاصی نامجری چون محمدرضا گلزار و امثال او برای اجرا می‌روند هر کس به جای ایشان باشد، احساس می‌کند که فردی مهم و تأثیرگذار است و تهیه‌کننده‌ها برای جذب مخاطب به سراغش آمده‌اند. مطمئناً این اتفاقات به توهم گلزار کمک می‌کند که خیلی هم پر بیراه نیست چون به خاطر بی‌تدبیری مدیران و تهیه‌کنندگان فرمایشی و عدم درک شرایط حساس رسانه‌ها و تنوع شبکه‌های ماهواره‌ای و گسترش فضاهای مجازی تعداد مخاطبان تلویزیون افت قابل توجهی داشته است. 

این مجری در ادامه تصریح کرد: من قبول دارم که حضور گلزار به عنوان مجری در تلویزیون تعداد مخاطبان را بالا برده اما قشری که برای دیدن گلزار به سراغ تلویزیون و برنامه «برنده باش» آمده را باید مورد بررسی قرار دهیم و از گلزار بپرسیم که آیا می‌داند چه قشری از جامعه صرفاً به خاطر او به سراغ تلویزیون آمده‌اند و مخاطب آن شده اند؟

سجادی در ادامه تصریح کرد: تلویزیون نسبت به متخصصان باتجربه خود از جمله مجری‌های خود نمک‌ ‌نشناس شده، به عنوان مثال من با سابقه‌ای طولانی در اجرا، که در سومین جشنواره جام جم به عنوان بهترین مجری برنامه‌های فرهنگی‌هنری برگزیده شدم و لوح ‌سپاس و تندیس هم از عزت‌الله ضرغامی دریافت کردم، بیش از چهارسال است که به جرم استقبال از محمدرضا شجریان و اصغر فرهادی هنگام بازدید از یک نمایشگاه تجسمی در فرهنگسرای نیاوران (به‌ عنوان مدیر فرهنگسرا) ممنوع‌التصویر هستم و دیگرانی هم با دلایلی واهی و گاه مضحک شبیه چیزی که عرض کردم از تلویزیون رانده‌شده‌اند. خالی شدن عرصه اجرا از مجری کارشناسان کاربلد موجب ایجاد چنین تفرعنی برای  افراد نامتخصص می‌شود که دلیلش فقط نالایقی برخی از مدیران است.

وی در پایان گفت: وقتی عادل فردوسی‌پور مجری کارشناس باتجربه تلویزیون که استخوان‌هایش را در ورزش و فوتبال خرد کرده و یکی از متخصصان ما در زمینه فوتبال و اجراست را بی‌هیچ دلیل قانع کننده‌ای کنار می‌گذارند، خلاء بزرگی در زمینه اجرا به وجود می‌آید و این خلاء با عجله توسط مدیران با افراد نامتخصص پر می‌شود که در درازمدت بسیار آسیب‌زننده است و مجبوریم برای جبران این آسیب‌ها هزینه‌های بسیار بالایی چون اعتبار و ریزش مخاطب پرداخت کنیم. متاسفانه تلویزیون این روزها به بهانه جذب اسپانسر و تامین هزینه‌هایش دچار آنتن‌فروشی شده و این آبروی رسانه را نشانه رفته‌ است!

نظر شما