مرجانه گلچین:

درتلویزیون اتفاقات جامعه را آنگونه که باید نمی‌بینیم!

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۰۹:۴۵:۵۱
کد خبر: ۸۲۵۳۷۸
درتلویزیون اتفاقات جامعه را آنگونه که باید نمی‌بینیم!
مرجانه گلچین از بازی در سریال نوروزی تلویزیون گفت و اظهار داشت: آرزو می‌کنم مردم ایران به آرامش و آسایش کامل برسند.

مرجانه گلچین، بازیگر مجموعه تلویزیونی «زوج یا فرد»، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: کار کردن در سریال‌های نوروز و ماه رمضان برای من بسیار جذاب بوده چراکه این زمان پربیننده‌ترین زمان برای پخش یک سریال است.

گلچین خاطرنشان کرد: «زوج یا فرد» قصه‌ای جذاب دارد که بسیاری از خانواده‌های ایرانی درگیر موضوع آن هستند و فکر می‌کنم یکی از جذاب‌ترین آثار تلویزیون در نوروز امسال باشد. فیلمنامه این اثر حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و فکر می‌کنم «زوج یا فرد» قصه و موضوع حساسی را دنبال می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: مخاطبان این سریال تمام اقشار جامعه هستند، خانواده‌ها می‌توانند با دیدن این اثر در ایام نوروز در کنار هم جمع شده و امیدوارم لحظاتی که به دیدن «زوج یا فرد» نشسته‌اند به آنها خوش بگذرد. بخش اعظمی از جذابیت یک اثر نمایشی به متن آن است و مطمئناً «زوج یا فرد» با فیلمنامه جذابی که دارد می‌تواند اثری دیدنی باشد و بسیار از اینکه در این سریال ایفای نقش کرده‌ام خوشحال هستم.

این بازیگر گفت: متأسفانه در سریال «زوج یا فرد» انتقادی که می‌توانم داشته باشم عدم آماده بودن فیلمنامه است. من همیشه اعتقاد دارم که فیلمنامه باید آماده باشد تا بازیگر بتواند کاملاً درگیر قصه و شخصیت شود اما متأسفانه چند سالی است که در تلویزیون ما رسم بر این است که فیلمنامه‌ در مرحله تصویربرداری توسط چند فیلمنامه‌نویس نوشته می‌شود، با این حال تیم تولید این اثر همراه با فیلمنامه‌نویسان از چارچوب فیلمنامه «زوج یا فرد» مطلع هستند و ما تمام تلاشمان را کردیم که فیلمنامه در چارچوبی که مدنظر بوده پیش برود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» در ادامه اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی فاصله گرفتن مردم که گاه بسیار زیاد می‌شود بیگانه بودن تلویزیون با واقعیات اجتماع باشد. متأسفانه در بسیاری از آثار تلویزیون ما اتفاقات جامعه را آنگونه که در پیرامونمان وجود دارد نمی‌بینیم.

وی افزود: علاقه من به شخصه در حرفه بازیگری این است که نقش‌هایی را بازی کنم که ما به ازای واقعی‌اش در جامعه‌مان بسیار وجود دارد، چرا که این نقش‌ها شاید ایفا کردنشان کار دشواری باشد اما مطمئناً مردم بیش از هر چیز با آنها ارتباط برقرار می‌کنند و این ارتباط باعث می‌شود تا مردم با تلویزیون آشتی کرده و مثل قدیم شاهد بالا بودن تعداد تماشاگران برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی کشورمان باشیم.

گلچین درباره نقشش در سریال «زوج یا فرد» گفت: من در این سریال نقش مادری را بازی می‌کنم که پرستاری مادری که در خانه سالمندان است را بر عهده می‌گیرد. نقش من نقش چندان خاص و پیچیده‌ای نیست و موضوع قصه به طور کل پیرامون خانواده و مسائل خانوادگی می‌گذرد. 

این بازیگر اظهار داشت: امیدوارم مردم حداقل در ایام نوروز دور هم جمع شوند و بتوانند دقایقی را با هم به دور از دغدغه‌های فراوانی که برای همه ما وجود دارد بگذرانند. ما به آن معنایی که عید و خانواده را در گذشته داشتیم دیگر نداریم ولی امیدوارم عید بهانه‌ای شود برای اینکه افراد یک خانواده دور هم جمع شوند و اوقاتی خوش داشته باشند و اگر مخاطب سریال «زوج یا فرد» هستند از دیدن این مجموعه تلویزیونی لذت ببرند، امیدوارم تلویزیون نیز در این روزها برنامه‌هایی با کیفیت پخش کند که خانواده‌ها به بهانه آن دور هم جمع شوند و اگر «زوج یا فرد» بتواند این کار را انجام دهد برای من جای خوشحالی بسیار است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «شمس‌العماره» خاطرنشان کرد: اتفاق بدی که در سال گذشته رخ داد را می‌توان گرانی‌های بسیاری که گریبانگیر مردم شد دانست. امیدوارم گرانی‌ها هر چه زودتر تمام شود و مردم بتوانند در شرایط بهتر اقتصادی قرار گیرند چرا که وضعیت اقتصادی فعلی بسیار وحشتناک است و واقعاً ما نیاز به یک اتفاق خوب از لحاظ اقتصادی در کشور داریم.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته ما هنرمندان بزرگی را از دست دادیم که از جمله آنها می‌توان به عزت‌الله انتظامی، حسین محب‌اهری، خشایار الوند و چند هنرمند بزرگ دیگر اشاره کرد. متأسفانه مرگ‌های زودهنگامی که شاهدش هستیم در بین همه اقشار جامعه شایع شده و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن می‌تواند استرس‌ها و ناراحتی‌های بسیاری باشد که هر کس برای آینده خود و مشکلات اقتصادی خود دارد. امیدوارم این مشکلات حل شوند و همین که ما امروز در سلامتی به سر می‌بریم خود اتفاق خوبی است که البته نباید از آن غافل شد.

گلچین اظهار داشت: من امسال 50 ساله شدم و وقتی شمع کیک تولدم را فوت می‌کردم بر حسب رسمی که وجود دارد آرزویی که در دل داشتم و عنوان کردم آرامش و آسایش برای ملت ایران بود. من فکر می‌کنم ما استحقاق خیلی بیشتر از این ها را داریم و حق ما و همه مردم ایران وضعیت نه چندان خوب فعلی نیست. من آرزو می‌کنم مردم ایران به آرامش و آسایش کامل برسند و حداقل می‌توانم بگویم که امیدوارم دخل و خرج مردم ما با هم هماهنگی داشته باشد که متأسفانه در حال حاضر اینگونه نیست.

وی افزود: امیدوارم تصویربرداری سریال «زوج یا فرد» پیش از ایام نوروز به پایان برسد اما اگر این اتفاق رخ ندهد مطمئناً روزهای اول نوروز را سر تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی خواهم بود.

این بازیگر در پایان گفته‌های خود را با یک تبریک نوروزی به مردم ایران به اتمام رساند و گفت: نوروز را به همه مردم کشورم تبریک می‌گویم و برای همه مردم آرزوی سعادت، سربلندی و آرامش دارم. امیدوارم با نو کردن سال هر اتفاق خوب ممکنی که وجود دارد برای مردم ایران رخ دهد.

گفتنی است مرجانه گلچین پیش از این در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی متعددی ایفای نقش کرده که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌های سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی»، «شب بیست و نهم»، «ضربه طوفان»، «مجازات» و «خنده در باران» و مجموعه‌های تلویزیونی «زیرزمین»، «بزنگاه»، «خوش‌نشین‌ها»، «دزد و پلیس» و «آرماندو» اشاره کرد.

نظر شما
پرونده ویژه