«دلصدا» برنامه‌ای برای شنیدن صدای اهالی موسیقی

۱۳۹۷/۱۲/۲۹ - ۰۶:۲۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۵۲۳
«دلصدا» برنامه‌ای برای شنیدن صدای اهالی موسیقی
برنامه ترکیبی «دلصدا» با موضوع موسیقی که شامل آیتم های گفتکو با هنرمندان در استودیو، اخبار و حواشی هفته، آیتم های موضوعی و... است از اولین هفته سال 98 روی آنتن شبکه 5 می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کامران تفتی، مجری برنامه «دلصدا» است و در دو بخش مجزا با مهمانان حاضر در استودیوی این برنامه به بحث و گفتگو خواهد پرداخت.

«دلصدا» در تلاش است با بررسی کامل اتفاقات و رویدادهای مهم موسیقی هر هفته، روزهای پنج شنبه و جمعه (با برنامه اصلی و برنامه ای ویژه پشت صحنه) به مرور اتفاقات و اخبار موسیقی کشور بپردازد و در این بین گفتگوهای داغ  و مهیج با مهمانان حاضر در استودیو و بخش نقد آثار آنها از دیگر بخش‌های این برنامه است.

میثم محمدحسنی تهیه کننده «دلصدا» است و بهمن بابازاده نیز به عنوان سردبیر در این برنامه حضور دارد. علیرضا رضوانی نیز کارگردانی این برنامه را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکور این برنامه که در یک سالن بزرگ همراه با جایگاه تماشاگران است دکوری ساده بوده که مجری و مهمان برنامه با قرار گرفتن در جایگاهی شبیه به یک حوض با هم به گفت‌وگو می‌نشینند و تماشاگران نیز در جایگاه خود روبروی مجری و مهمان برنامه به دیدن بحث و گفت‌وگوی می‌نشینند.

ساعت حدود یک بامداد است که گروه ضبط برنامه را شروع می‌کنند و پیش از شروع ضبط برنامه علیرضا رضوانی به گفت‌وگو با خبرنگار برنا نشست.

علیرضا رضوانی، کارگردان برنامه تلویزیونی «دلصدا»، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: برنامه «دلصدا» با رویکرد مشخص کردن اتفاقات پشت صحنه موسیقی ساخته می‌شود و روی آنتن شبکه پنج می‌رود. این برنامه به نوعی شاید شبیه به برنامه «نود» فوتبالی باشد که با همان نگرش برنامه‌ای درباره موسیقی است.

رضوانی خاطرنشان کرد: «دلصدا» یک برنامه تخصصی موسیقی است که به مراحل تولید و پخش آثار می‌پردازد و در برنامه ما ترانه‌سراها، خواننده‌ها، تهیه‌کننده‌ها و حتی مسئولان موسیقی حاضر شده و درباره موسیقی صحبت کردند. ما هیچ قضاوتی پیش از شروع ضبط برنامه نداریم و همه آنچه که مخاطب مشاهده می‌کند آن چیزی است که عقیده مهمانان است و مطرح می‌شود.

وی افزود: شاید به اشتباه برخی از مخاطبان تصور کنند که «دلصدا» یک برنامه نوروزی است اما اینگونه نیست. این برنامه با آغاز سال 98 پخش خود را شروع می‌کند و پس از ایام نوروز نیز ادامه دارد. ما تا پایان سال پخش این برنامه را خواهیم داشت و پس از اتمام سال 98 برای ادامه این برنامه برنامه‌ریزی خواهیم داشت.

این کارگردان تأکید کرد: ما موسیقی را از هر جنبه‌ای که امکان دارد مورد بررسی قرار می‌دهیم و طبق همه قراردادها با شناخت خط قرمزهای تلویزیون پیش می‌رویم و خوشبختانه با وجود اینکه شاید بسیاری از مخاطبان تصور کنند که ساخت برنامه‌ای موسیقی محور در تلویزیون غیر ممکن است تا امروز هیچ مشکلی با سازمان نداشته‌ایم.

رضوانی در ادامه درباره انتخاب کامران تفتی به عنوان مجری، گفت: کامران تفتی موسیقی را می‌شناسد، بسیار خوش بیان است و با توجه به اینکه در زمینه اجرا نیز کار کرده به این حرفه نیز تسلط دارد و فردی خوش چهره است. حضور تفتی در این برنامه باعث شده که طراوت دوچندانی به «دلصدا» بخشیده شود و مطمئناً مخاطبان نیز این طراوت را حس کرده و با اجرای خوب کامران تفتی ارتباط برقرار می‌کنند.

وی افزود: این برنامه جمعه‌ها از شبکه پنج پخش می‌شود، پنجشنبه شب‌ها نیز برنامه‌ای داریم که از پشت صحنه این برنامه در هفته قبل پخش می‌شود. اسم این برنامه را «هشتگ دلصدا» گذاشته‌ایم و برخی مسائل که در زمان پخش «دلصدا» امکان مطرح شدنش به دلیل کمبود وقت فراهم نشده در این برنامه احتمالاً گفته می‌شود. تا امروز حدود 15 قسمت از برنامه ساخته شده است.

رضوانی درباره آیتم‌های این برنامه گفت: اخبار، مستند موضوعی درباره مباحث روز موسیقی و هنر، گفت‌وگو با مهمان، بازی و... از بخش‌های این برنامه هستند. ما در «دلصدا» مباحث مهم فرهنگی و هنری را مورد بررسی قرار می‌دهیم و برای اینکه فضای سرگرم‌کننده‌ای داشته باشیم بازی‌هایی را طراحی کرده‌ایم که می‌تواند جنبه سرگرم‌کننده بودن برنامه را افزایش دهد.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در این برنامه به عنوان تماشاگر حضور داشته باشند. «دلصدا» برای مردم ساخته می‌شود و امیدوارم مردم نیز از آن استقبال کنند.

در ادامه کامران تفتی پس از اتمام اجرایش و ضبط برنامه به گفت‌وگو با خبرنگار برنا، نشست و گفت: برنامه «دلصدا» قرار است که صدای درد دل اهالی موسیقی باشد. نوازنده‌ها، ترانه‌سراها، خواننده‌ها و هر کسی که در هنر موسیقی فعالیت دارد می‌تواند در این برنامه حضور داشته باشد و قرار است درد دل‌ها گفته شود، آسیب‌شناسی شود و اگر شد راهکاری ارائه دهیم. برای اینکه «دلصدا» برنامه‌ای خسته‌کننده نباشد در آن بازی‌هایی نیز طراحی شده که در هر قسمت انجام می‌شود.

تفتی خاطرنشان کرد: این برنامه قدم‌های اول خود را برمی‌دارد و مطمئناً برای دیده شدن نیاز به استمرار در پخش شدن دارد و امیدوارم مردم نیز با «دلصدا» ارتباط برقرار کرده و از آن استقبال کنند. امیدوارم ما نیز بتوانیم برنامه‌ای در شأن موسیقی ایران داشته باشیم. در «دلصدا» به همه سبک‌ها و حوزه‌های موسیقی پرداخته می‌شود و ما تنها یک سبک را مدنظر نداریم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «زیر هشت» اظهار داشت:  من در این برنامه به عنوان مجری حضور دارم و کارشناس اصلی «دلصدا» اتاق فکر این برنامه است. سوال‌ها، نقدها، پیشنهادها و همه آن چیزهایی که در این برنامه وجود دارد ماحصل جلسه‌هایی است که در اتاق فکر «دلصدا» صورت می‌گیرد. از آنجا که من در حوزه بازیگری و خوانندگی فعالیت داشتم و با خانواده موسیقی حرف‌های مشترک بسیاری داریم خوشحالم که در این برنامه حضور دارم و تلاشم را می‌کنم که بتوانم تا حد امکان در این برنامه و به طور کل در موسیقی کشور تأثیر مثبتی داشته باشم.

این بازیگر تأکید کرد: حمایت مدیر شبکه پنج، دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما، حمایت مدیر .و رئیس سازمان صدا و سیما همگی با ما همکاری لازم داشتند و امیدوارم بتوانیم با کنار زدن فضای بسته به نتیجه‌های بهتر برسیم و فضای پویاتری داشته باشیم. موسیقی به عنوان یک خوراک فرهنگی نیاز مردم است و بهتر است مردم نیز موسیقی‌هایی که دوست دارند را از شبکه‌های خودمان بشنوند و کلیپ ستاره‌های موسیقی‌مان پخش شود. تلویزیون به هیچ‌وجه مانع و دیوار بزرگی برای موسیقی نیست و به شدت همراه و همگام با موسیقی قدم برمی‌دارد.

وی در پایان اظهار داشت: من شبیه شدن «دلصدا» به برنامه‌ای دیگر را قبول ندارم، برنامه «دلصدا» قرار است که شبیه و اندازه خودش باشد و در واقع قرار نیست که این برنامه شبیه برنامه دیگری باشد، ما نمی‌خواهیم فضای به اصطلاح زردی داشته باشیم و قصد ما نگاهی دقیق به حوزه موسیقی در کشور است اما قرار بر این نیست که ما شاهد برنامه‌ای خسته‌کننده و خشک نیز باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز