برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه کتاب؛

بهار کتابخوانی در تهران

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۰۵:۰۹:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۶۴۸
بهار کتابخوانی در تهران
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان در حوزه کتاب در ایام نوروز را تشریح کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ایمان کرد، مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه‌های متنوع این سازمان در حوزه کتاب و کتابخوانی در ایام نوروز را تشریح کرد و گفت: برنامه‌ای با عنوان «نوروزخانه سیار» در دو بخش پیش از نوروز در ویژه‌برنامه‌های «فصل دل‌تکانی» و بعد از نوروز در ویژه‌برنامه‌های «فرهنگ‌سرای نوروز» برگزار می‌شود.

وی افزود: نوروزخانه سیار با چهار دستگاه اتوبوس از ۲۵ تا ۲۷ اسفند در میدان تجریش، بازار شهر ری، میدان صنعت و از سوم تا ۱۶ فروردین در چهار پهنه شمال، غرب، جنوب و شرق از ساعت ۹ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند. این اتوبوس‌ها به صورت کتابخانه سیار مجهز شده‌اند و خدماتی در حوزه کتاب و کتابخوانی ارائه می‌دهند. از جمله فعالیت‌های این اتوبوس‌ها هدیه کتاب‌ به مخاطبان، ثبت‌نام رایگان در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری، مشاوره به مخاطبان در حوزه کتاب، معرفی شبکه کتابخانه‌های عمومی و... است و همچنین برنامه‌های جانبی چون نمایش عروسکی، تئاتر، مسابقه کتابخوانی، مسابقه دارت، فوتبال دستی و... برگزار می‌کند.

کرد در ادامه به کتابخانه‌های فعال در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست شهروندان و برنامه‌ریزی انجام‌شده، ۲۴ کتابخانه منتخب این سازمان از ساعت ۹ تا ۱۷ از سوم تا ۱۶ فروردین فعال است.

وی بیان کرد: مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب «یک عید یک کتاب» با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با هدف معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند از یکم تا ۱۵ فروردین با مراجعه به سایت www.tlib.ir  کتاب‌های «نقش نگار: مروری بر زندگانی امیرالمومنین علی علیه‌السلام» و «زن و خانواده» را دانلود کنند و بعد از خواندن، خلاصه یا برداشت خود را از کتاب در حداکثر پنج صفحه ورق A4 بنویسند و به نشانی ایمیل   tlib2016@gmail.com یا به صورت حضوری به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری تحویل دهند. در پایان این مسابقه به ۱۰ نفر از کسانی که بهترین خلاصه را نوشته‌اند، جوایزی اهدا می‌شود.

ایمان کرد در پایان گفت: ویژه‌برنامه «ماهی حوض قصه‌ها» برای چهارمین سال و به پاسداشت رسوم ایرانی اسلامی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و پاسداشت طبیعت برگزار می‌شود. در این برنامه کودکان و نوجوانان می‌توانند تا پایان فروردین ماهی قرمز سفره هفت‌سین خود را به کتابخانه‌هایی که حوض یا استخر دارند تحویل دهند و در مقابل کتاب هدیه بگیرند.

نظر شما