اپل وارد رقابت با نت‌فلیکس شد + تیزر سریال‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۰:۱۹:۳۰
کد خبر: ۸۲۷۶۷۹
اپل وارد رقابت با نت‌فلیکس شد + تیزر سریال‌ها
اپل دوشنبه شب اعلام کرد که سرویس استریمینگ جدید خود موسوم به «اپل تی‌وی+» (+Apple TV) را پاییز آینده در بیش از ۱۰۰ کشور راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «تیم کوک» در مراسمی که در سالن «استیو جابز» برگزار می‌شد گفت: «ما عاشق تلویزیون هستیم، تلویزیون فراتر از سرگرمی و پدیده‌ای فرهنگی است.» در این مراسم فیلمسازان و بازیگران بزرگی مانند «استیون اسپیلبرگ»، «جنیفر انیستون»، «استیو کارل»، «ریز ویترسپون»، «جیسون موموآ»، «جی.جی ایبرامز»، و «اپرا وینفری» و دیگران حضور داشتند و محصولات جدید تلویزیونی خود برای سرویس «اپل تی‌وی‌+» را معرفی کردند. این سرویس رایگان نبوده اما آگهی‌های بازرگانی پخش نمی‌کند و به تولید محتوای اریجینال با همکاری افراد یاد شده و دیگران می‌پردازد.

کانال‌های «اپل تی‌وی» شامل شبکه‌های خبری، ورزشی و شبکه‌های کابلی و ماهواره‌ای می‌شود و کاربران می‌توانند علاوه بر این فیلم‌ها و سریال‌های «آیتونز» را خریداری و یا اجاره کنند و با اپلیکیشن «اپل تی‌وی» مشاهده کنند. این اپلیکیشن با سرویس‌های استریمینگ دیگر از جمله «آمازون پرایم» و «هولو» و همچنین سرویس‌های پولی «کانال پلوس»، «دایرکت نو» و «پلی‌استیشن وو» ادغام شده و در آینده سرویس‌های دیگری به آن اضافه خواهد شد.

«استیون اسپیلبرگ» در این مراسم از ریبوت «داستان‌های شگفت‌انگیز» (Amazing Stories) پرده برداشت که یک سریال آنتولوژی علمی تخیلی، ترسناک و فراطبیعی است که پیش از این در دهه‌ی هشتاد میلادی از شبکه‌ی NBC روی ایر رفته بود. «ریز ویترسپون» و «جنیفر انیستون» با همکاری «استیو کارل» سریال درامی به نام «برنامه‌ی صبحگاهی» (The Morning Show) را برای سرویس اپل ساخته‌اند. این سریال که از هم اکنون سفارش تولید فصل دوم یا ۲۰ اپیزود را دریافت کرده از کتاب «برایان استلتر» اقتباس شده و انیستون و ویترسپون علاوه بر تهیه‌کنندگی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«جیسون موموآ» و «آلفری وودارد» سریال پسا-آخرالزمانی جدید خود به نام «دیدن» (See) را در مورد بازماندگان نسل بشر که قدرت بینایی خود را از دست داده‌اند معرفی کردند. نویسندگی این مجموعه به «استیون نایت» نویسنده‌ی سریال پربیننده‌ی «پیکی بلایندرز» سپرده شده و «فرانسیس لارنس» (هانگر گیمز) آن را کارگردانی می‌کند. «کمیل نانجیانی» سریال آنتولوژی خود تحت عنوان «آمریکای کوچک» (Little America) را معرفی کرد. این سریال در مورد مهاجرت به آمریکا و زندگی در این کشور خواهد بود.. نانجیانی در این مراسم اعلام کرد که این پروژه منحصراً توسط مهاجرین یا فرزندان آنان به تولید رسیده است.

«جی.جی ایبرامز» و «سارا باریلز» بازیگر، خواننده و آهنگساز نامزد امی، گرمی و تونی، از سریال خود به نام «صدای کوچک» (Little Voice) رونمایی کردند. این سریال که جون سال ۲۰۱۸ سفارش ساخت یک فصل را دریافت کرده و موسیقی آن را باریلز می‌نویسد، به تنوع موسیقی در شهر نیویورک و تلاش خوانندگان برای رسیدن به شهرت در اوایل بیست و چند سالگی را بررسی می‌کند. «اپرا وینفری» نیز در این مراسم روی صحنه آمد تا دو سریال مستند در مورد سلامت روانی و حقوق کار معرفی کند.

«جف بیزوس» و «رید هستینگز» مدیران عامل آمازون و نت‌فلیکس دوشنبه شب اگرچه در این مراسم حضور نداشتند اما بی‌تردید آن را به نظاره نشستند. این دو شرکت که در چند سال گذشته در صنعت سرگرمی تحولاتی انقلابی به وجود آورده‌اند، اکنون باید برای تاج و تخت با رقیبی تازه رویارو شوند. اپل تاکنون نزدیک به ۱ میلیارد دلار برای تولید محتوای اریجینال هزینه کرده و قطعاً در اولین روز راه‌اندازی و پیش از آغاز به کار سرویس «دیزنی+» در اواخر سال جاری میلادی، شرایط رقابت سرویس‌های استریمیگ و شبکه‌های اینترنتی را دچار تغییرات اساسی می‌کند.

نظر شما