فیلم جدید ریتی پان در بخش «نمایش‌های ویژه» جشنواره جهانی فجر

۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۸:۰۲:۰۰
کد خبر: ۸۲۸۰۱۰
فیلم جدید ریتی پان در بخش «نمایش‌های ویژه» جشنواره جهانی فجر
ریتی پان کارگردان کامبوجی با فیلمی که نماینده معرفی شده از سوی کشورش به اسکار 2019 بوده است در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور می یابد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ریتی پان کارگردان نامدار کامبوجی که در سی  و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه صلح را دریافت کرد، در دوره سی و هفتم جشنواره با فیلم «قبرهای بی نام و نشان» (Graves Without a Name) در بخش «نمایش‌های ویژه: بهترینِ کشورها» حضور خواهد داشت.  

«قبرهای بی نام و نشان» مستندی شاعرانه است که در امتداد مکاشفات ریتی پان فیلمساز نام آشنای کامبوجی درباره تاثیرات پایدار نسل‌کشی در کامبوج ساخته شده است.  

داستان این فیلم درباره پسری سیزده ساله است که بیشتر اعضای خانواده خود را از دست داده و جستجوی قبرهای آنها را آغاز می کند.  

فیلم جدید ریتی پان تاکنون در جشنواره های ونیز، تلوراید و... روی پرده رفته و نماینده معرفی شده از سوی سینمای کامبوج در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال 2019 بوده است. 

ریتی پان سال 97 با حضور در ایران مهمان سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر بود و جایزه صلح را از این رویداد بین المللی دریافت کرد. این جایزه توسط الیور استون فیلمساز آمریکایی دیگر مهمان ویژه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در اختتامیه جشنواره به ریتی پان اهدا شد. 

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما