در نشست خبری سریال «نون خ»؛

مهدی فرجی: اگر خودم مدیر بودم سریال را سانسور می کردم

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۸:۳۹:۰۹
کد خبر: ۸۳۰۶۹۱
مهدی فرجی: اگر خودم مدیر بودم سریال را سانسور می کردم
نشست خبری عوامل سریال «نون خ» امروز شنبه 17 فروردین ماه برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نشست خبری سریال «نون خ» با حضور عوامل و بازیگران این مجموعه تلویزیونی روز 17 فروردین ماه 98 در اداره کل روابط عمومی سازمان صدا وسیما برگزار شد.

در ابتدا و پیش از برگزاری نشست، تهیه کنندگان و بازیگران سریال از جمله سعید آقاخانی، مهدی فرجی، امیر وفایی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت، شیدا یوسفی، صبا ایزدپناه، هدیه بازوند وندا قاسمی با حضور در واحد 162 ارتباط با مخاطبان اداره کل روابط عمومی رسانه ملی، با بینندگان این سریال گفتگو کردند و به سوالات آنها پاسخ دادند.

پس از گفتگو با بینندگان عوامل سریال در مقابل خبرنگاران قرار گرفتند. در ابتدا مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال گفت: در تولید سریال شرایط سختی داشیم، اما این سختی‌ها را به خاطر شادی و خنده مردم تحمل کردیم. خوشبختانه تولید این سریال بدون حاشیه شکل گرفت و مورد علاقه و توجه مردم واقع شد به طوری که عنوان پربیننده‌ترین سریال تلویزیون ازطرف صداوسیما را گرفت.

تهیه کننده سریال افزود: در زمان پخش سریال متاسفانه نقاط مختلف کشور درگیر سیل شدند. ما علاوه بر احساس همدردی با مردم، تمام لحظات شاد سریال را به آنها تقدیم می‌کنیم و امیدواریم همه مردم ایران  فرهنگ، موسیقی و لهجه خود را در رسانه ملی ببینند.

فرجی درمورد اینکه چرا در سریال طبیعت زیبای کردستان دیده نمی شود؛ گفت: فیلمبرداری سریال در زمستان بود و باعث شد محدودیت هایی داشته باشیم. ما ابتدا قرار بود سریال را در تهران بسازیم اما به پیشنهاد خود آقاخانی در مناطقه کردنشین انجام شد.

​تهیه کننده سریال اظهار کرد: تشکر می‌کنم که هیچکدام از نقدهای سیاسی اجتماعی ما را سانسور نکردند. شاید اگر خودم مدیر بودم بخشی از این صحنه‌ها را حذف می‌کردم.

​فرجی با اشاره به زمان پخش سری دوم این سریال، تصریح کرد: پیشنهاد ساخت سری دوم این سریال از طرف شبکه به ما داده شد، اما اینکه برای نوروز یا رمضان باشد هنوز مشخص نیست.

سعید آقاخانی به عنوان کارگردان و بازیگر اصلی این سریال درباره چگونگی ساخت آن توضیح داد: ما در تولید این کار، سختی و مشکل داشتیم. چون منطقه کردستان برف آمده بود نتوانستیم آنجا تصویربرداری کنیم به همین خاطر به سنندج و کرمانشاه رفتیم. من شخضا دوست داشتم تصویربرداری در این مناطق انجام شود تا مردم با جنبه‌های توریستی این مناطق از کشور بیشتر آشنا شوند.

آقاخانی درباره تعداد بازیگران سریال و نحوه انتخاب آنها، گفت: برای سریال ۲۰۰ بازیگر انتخاب کرده بودیم که ۴۰ نفر به تهران آمدند. نقطه قوت سریال بازیگران بومی ما بودند و قطعا در تولید فصل جدید سراغ مناطق کردنشین می‌رویم.

امیر وفایی هم نویسنده سریال با اشاره به اینکه در سریال با لهجه کردی شوخی نشده است گفت: ما در این سریال اصلاً شوخی لهجه نداشتیم چون من کرد نبودم. به دلیل اینکه وسواس زیادی وجود داشت نگارش متن سریال بسیار طولانی شد. به طور کلی کمدی رئال نوشتن کار سختی است و درآوردن این موقعیت‌ها بسیار سخت‌تر بود.

نویسنده سریال درباره چگونگی نگارش متن گفت: سعید آقاخانی چون خودش کرد زبان است به آداب و سنن بسیار  مسلط و چیره بود. حتی تار سبیل هم که در سریال به عنوان یک باور و سنت از آن نام برده شد، پیشنهاد خود او بود.

علی صادقی که در این سریال نقش داماد آقاخانی را بازی می کرد، در این نشست بیان کرد: من دوست دارم نقش‌هایم را لج درآر بازی کنم. سعید آقاخانی از جمله کسانی است که همیشه دوست داشتم با او همکاری کنم امیدوارم نقشم در این سریال برای مخاطبان تکراری نبوده باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز