در شبکه چهار؛

پرتره ای از چهره های تراز اول حوزه اندیشه در «پندار»

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۴۱:۲۱
کد خبر: ۸۳۱۸۱۱
پرتره ای از چهره های تراز اول حوزه اندیشه در «پندار»
شبکه چهار سیما از 24 فروردین با برنامه «پندار»، هرشب با یک چهره تراز اول حوزه اندیشه و فکر گفتگو می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجموعه 13 قسمتی «پندار» به تهیه کنندگی محسن ناجی از 24 فروردین ماه هر شب ساعت 23 به بررسی جریان های روشنفکری در ایران می پردازد.

ناجی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه در خصوص مراحل تولید این برنامه گفت: طرح اولیه این برنامه برای مصاحبه با اندیشمندان صاحب نظر در حوزه جریان روشنفکری دینی در سال 91 مطرح شد که تولید آن متوقف شد و با خواست و حمایت دکتر معینی پور مدیر شبکه چهار، اکنون تولید برنامه انجام گرفته و در حال تدوین و آماده سازی این مجموعه است.

ناجی در خصوص محتوای «پندار» گفت: در فصل اول این مجموعه که در 13 قسمت در حال آماده سازی است به سیر تاریخی جریان روشنفکری وارد شده ایم و از بدو پیدایش جریان منورالفکرها در ایران، خواسته هایشان، شرح سرگذشتِ روشنفکری از بدو پیدایشش در غرب، تا شکل‌گیری زمینه‌های آن در ایران از دوره صفویه، قاجاریه، مشروطه و دوره اول و دوم پهلوی پرداخته ایم و ان شاالله در فصل دوم برنامه قرار است روشنفکری دینی را مورد بررسی قرار دهیم.

کارگردان «پندار» گفت: چهره هایی که برای مصاحبه در این برنامه انتخاب شده اند همه گی مولف هستند و از چهره های مختلف سیاسی، روشنفکران اسلامی و کارگزاران نظام هستند.

وی افزود: در برنامه «پندار» با 34 چهره تراز اول حوزه اندیشه و فکر از جمله  آیت الله قائم مقامی، دکتر حدادعادل، دکتر سیدکریم مجتهدی، دکتر عبدالکریمی، دکتر مقصودفراست خواه، دکتر سیدحسین نصر، دکتر منوچهر آشتیانی، دکتر عیسی یثربی، دکتر خسروپناه، دکتر زرشناس، دکترمهدوی زادگان و ... گفتگو کرده ایم.

محسن ناجی در خصوص ویژگی های این برنامه گفت: ما برای اولین بار در این برنامه تلاش کرده ایم تا بدور از مباحث و جنجال های سیاسی و بدون اینکه به سبقه و فعالیت سیاسی مهمان ها توجه کنیم به حوزه اندیشه ای آنها بپردازیم و از دو منظرمنتقدین و طرفداران روشنفکری در ایران گفتگو صورت گرفته است. مصاحبه های این برنامه توسط سعید دژفر انجام شده که دبیری برنامه را نیز عهده دار هستند.

تهیه کننده و کارگردان«پندار» ادامه داد: ما در این برنامه تلاش کرده ایم تا یک نگاه آزاداندیشانه به مقوله ی روشنفکری داشته باشیم و تلاش کرده ایم این برنامه از لحاظ مصاحبه و زیبایی شناسی بصری از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا توجه مخاطبان جلب شود.

ناجی در انتها به تیم تولید اشاره کرد و افزود: پژوهش اصلی برنامه را سید مهدی فاطمی و پژوهش مکتوب را نفیسه رستمی برعهده داشتند. پیاده سازی متون و خلاصه نویسی بر عهده ریحانه شایسته رخ، محمد حسین جبلی تدوین و یک تیم هفت نفره در قسمت پژوهش با ما همکاری داشته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز