توسط دانشجویان دوره‌های قبل؛

انتقال تجربه های ورود به سینمای حرفه ای به دانشجویان «دارالفنون»

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۰:۴۰:۴۸
کد خبر: ۸۳۱۸۲۴
انتقال تجربه های ورود به سینمای حرفه ای به دانشجویان «دارالفنون»
مدیر «دارالفنون» سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در جلسه‌ای صمیمانه با تعدادی از دانشجویان موفق دوره‌های قبل دارالفنون، از آنها خواست اهمیت دانستن، خواندن، دیدن و کار کردن در سینما را برای دانشجویان امسال بازگو کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مازیار میری مدیر «دارالفنون» در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر دوشنبه 19 فروردین با دانشجویان دوره‌های گذشته دارالفنون که موفق شدند به صورت حرفه ای به سینما وارد شوند به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای این نشست صمیمانه که به منظور تبادل نظر درمورد برگزاری کارگاه های انتقال تجربه توسط دانشجویان موفق دارالفنون برگزار شد، مازیار میری با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دارالفنون سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به 60 نفر گفت: طبق برنامه امسال 30 نفر خارجی و 30 نفر ایرانی در کارگاه های دارالفنون حضور خواهند داشت و سعی کردیم دوستان ایرانی بیشتر از شهرستان‌ها انتخاب شوند.

وی با تشریح چگونگی انتخاب دانشجویان دارالفنون و سخت‌گیری هایی که در این حوزه برای بالاتر بردن کیفیت کارگاه ها انجام شده است، عنوان کرد: امسال تقاضا برای حضور در بخش دارالفنون بیشتر بود ولی با گزینشی که انجام دادیم، تعداد دانشجویان را محدودتر کردیم تا کیفیت آموزش ها افزایش پیدا کند چراکه دوست داریم در آینده تعداد بیشتری از دانشجویان دارالفنون را در سینمای حرفه ای ببینیم.

میری با ابراز خوشحالی از اینکه در این سال ها تعدادی از دانشجویان دارالفنون توانستند در سینمای حرفه ای به موفقیت برسند، گفت: قصد داریم دانشجویان جدید دارالفنون جلساتی با شما داشته باشند تا درباره مسایلی نظیر اینکه چگونه توانستید وارد سینمای حرفه شوید تبادل تجربه صورت بگیرد. البته این نکته مهم است که دانشجویان فکر نکنند ورود به سینما ساده است برای همین دوست دارم شما از سختی های این راه هم بگویید.

در ادامه نشست، برخی از فیلمسازان جوان حاضر در این نشست با اشاره به اینکه راه های ورود به سینمای حرفه ای هر کشور متفاوت است از اینکه همه بتوانند با تجارب آنها به سینمای حرفه ای وارد شوند، ابراز تردید کردند.

مدیر «دارالفنون» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پاسخ به این تردید با تاکید بر اینکه آثار فیلمسازان جوان حاضر در جلسه حتماً در اندازه هایی بوده که در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: من تمایل دارم که دانشجویان بدانند که دانستن، خواندن، دیدن و کار کردن برای سینماگر شدن بسیار مهم است. همچنین دوست دارم بچه های دانشجو در مدت یک هفته با هم زیست داشته باشند و اهمیت تنفس در محیط جشنواره را درک کنند. 

وی ادامه داد: دانشجویان دارالفنون حتماً سوالاتی مانند این که «چگونه می توان وارد سینمای حرفه ای شد و یا چگونه یک کارگردان فیلم‌اولی می تواند بازیگران حرفه ای را مجاب کند که در کارش ایفای نقش کنند، چگونگی ارتباط کارگردان با تهیه کننده و فیلمنامه نویس» دارند که شما بهتر از هر کس دیگری می توانید با انتقال تجربیاتتان آنها را راهنمایی کنید.

در انتهای این نشست قرار شد دانشجویان دوره های گذشته دارالفنون، در 2 روز و در 2 گروه چهار نفره در مورد این موضوعات به صورت صمیمانه با دانشجویان امسال دارالفنون به گپ و گفت بنشینند.

در این نشست بهمن ارک (کارگردان فیلم کوتاه «حیوان» و فیلم بلند «پوست»)، پدرام امیری و حسین امیری دوماری (کارگردان فیلم سینمایی «جان‌دار»)، رضا زهتابچیان (کارگردان فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است!»)، مهیار حمیدیان (نویسنده فیلم سینمایی «میلیونر میامی») و محمد داوودی (نویسنده فیلم سینمایی «قصر شیرین») حضور داشتند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز