تازه ترین صحبت های عبدالرضا کاهانی درباره «آزاد مثل هوا»

انگلیسی صحبت کردن رضا عطاران و همکاری‌اش با کاهانی در نگارش فیلمنامه

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۸:۲۴:۱۸
کد خبر: ۸۳۲۶۴۹
انگلیسی صحبت کردن رضا عطاران و همکاری‌اش با کاهانی در نگارش فیلمنامه
‌‎عبدالرضا کاهانی که این روزها در حال پیش بردن مراحل فنی فیلم «آزاد مثل هوا» است، در گفتگویی در ارتباط با این فیلم و همکاری اش با رضا عطاران به عنوان نویسنده و بازیگر کار آخرش گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، عبدالرضا کاهانی کارگردان سینما در این گفت‌وگو اظهار داشت: معمولا وقتی از من راجع به فیلم هایم می پرسند، خیلی سخت نظرم را می گویم، اما «آزاد مثل هوا» را واقعا دوست دارم. دلیل اصلی اش هم این است که هر کاری خواستم در این فیلم انجام دادم و شاید برای همین، اسمش آزاد مثل هواست چون مغز من مثل هوا آزاد بوده، البته که اسم فیلم با مضمونش هم ارتباط دارد، ولی فکر می کنم ریشه اش از اینجا نشات می گیرد. این فیلم برای بازار ایران ساخته نشده و داستانش به زبان انگلیسی و فرانسه روایت می شود.

و‌ی افزود: ‎در این فیلم رضا عطاران نقش اصلی را بازی کند و علاوه بر بازی، سناریو را هم با هم نوشتیم. فیلم دو هنرپیشه فرانسوی هم دارد که خیلی در فیلم خوب هستند.

‌‎کاهانی در ارتباط با علت اصلی همکاری های مکرر با رضا عطاران، اظهار داشت: من هربار با عطاران کار می کنم به بخش های جدیدی از استعدادش پی می برم و هیچ وقت از همکاری با او خسته نمی شوم. رضا ایده های بسیار بکر و فوق العاده ای دارد و من خیلی خوشحالم که سناریو کار آخرم را با او نوشتم. .

‌‎اما، نکته قابل توجه دیگر در ارتباط با حضور عطاران در این فیلم، انگلیسی صحبت کردن او است. کاهانی در این باره گفت: برای خودم هم ابتدا خنده دار به نظر می رسید و تصورش کمی سخت بود. ولی عطاران با تلاش و تمرین، خیلی خوب توانست در فیلم انگلیسی صحبت کند. او در این فیلم به اندازه کسی انگلیسی صحبت می کند که یک ایرانی است و در خارج زندگی می کند. یعنی قرار نیست انگیسی صحبت کردنش فوق العاده باشد.

نظر شما