بررسی حضور بازیگران در عرصه کارگردانی؛(بخش سوم)

حق نداریم برای بازیگران محدودیت کاری ایجاد کنیم!

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۷:۰۷:۴۰
کد خبر: ۸۳۳۱۷۱
حق نداریم برای بازیگران محدودیت کاری ایجاد کنیم!
همایون اسعدیان می گوید هر بازیگر یا نویسنده ای توانایی کارگردانی کردن را در خودش ببیند هیچ اشکالی ندارد وارد این هنر شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ همایون اسعدیان کسی است که از سال 1373 وارد هنر  کارگردانی شده و توانسته فیلم های پرمخاطبی را برای تلویزیون و سینما بسازد.

«طلا و مس»، «بوسیدن روی ماه»، «یک روز به خصوص» و «راه بی پایان» از جمله کارهای موفق وی است. او اخیرا سریال پرمخاطب «لحظه گرگ و میش» را کارگردانی کرده است.

همایون اسعدیان در گفتگو با خبرنگار برنا ورود به عرصه کارگردانی را منوط به توانایی دانست و گفت: به نظر من هر کسی که توانایی دارد می تواند وارد این عرصه شود. چه بسا ما بازیگرانی داشتیم که وارد کارگردانی شدند و بسیار هم موفق عمل کردند، مثل سروش صحت. این مسئله ربطی به بازیگر و نویسنده بودن و... ندارد.

اسعدیان ادامه داد: افراد معدودی مثل سروش صحت، سعیدآقاخانی، رضا عطاران، رامبد جوان و.. بودند که تواسنتند موفق باشند. در مقابل افرادی هم هستند که نتیجه قابل قبولی نگرفتند.

وی کارگردانی را هنر و تخصص پنهان دانست و گفت: به نظر من تنها هنری که در جامعه ما تخصص پنهان دارد کارگردانی است. افراد از بیرون که نگاه می کنند گمان می برند کارگردانی اصلا کار سختی نیست اما با  دیدن نتیجه کار مشخص می شود که یک کارگردان چقدر زحمت کشیده و این هنر چه امر پیچیده ایست و زوایای پنهان زیادی دارد.

این کارگردان در پیشنهاد به بازیگرانی که علاقه به کارگردانی دارند گفت: ما نمی توانیم برای کسی محدودیت ایجاد کنیم که حتما از دستیار کارگردانی کارش را شروع کند، چراکه دستیار کارگردان بودن یک کار کاملا متفاوت است. ممکن است یک نفر دستیار کارگردان خوب باشد کارگردان خوب نباشد و برعکس. اما من با ساخت تله فیلم موافق هستم. اگر بازیگر یا نویسنده ای می خواهد وارد کارگردانی شود کارش را با ساخت تله فیلم شروع کند قطعا موفق تر است. می تواند ببیند اصلا موفق بوده که کارش را ادامه دهد یا خیر. من جز آن دسته از افراد هستم که معتقدم ما حق نداریم برای کسی محدودیت کاری ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز