پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بزرگداشت روز ملی عطار؛

بی تردید عطار نیشابوری ستاره درخشان آسمان علم و ادب و عرفان است

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۹:۲۱:۱۸
کد خبر: ۸۳۴۱۰۱
بی تردید عطار نیشابوری ستاره درخشان آسمان علم و ادب و عرفان است
​همایش بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری با پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیشابور آغاز شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح ذیل است:

«سرزمین ایران، دیار مشاهیر و مفاخر فراوانی است که در قرون و اعصار مختلف چراغ راهی برای جویندگان حقیقت و معرفت گشته اند و نام خود را برای همیشه تاریخ جاودان ساخته‌اند آسمان همیشه روشن این مرز و بوم سرشار از اخترهای همواره درخشانی است که تجلی پرتو نور الهی را به تصویر کشیده‌اند.

بی‌تردید شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری در زمره این ستارگان درخشان است که مرزهای علم و ادب و عرفان را در نوردیدند و در وادی عشق و معرفت سکنی گزیده شاعر نغز گو و عارف شوریده سر که با بیانی شیوا و دلنشین زلف پریشان فرش را به عرش گره می‌زند و جان خسته خاک را به اوج افلاک می‌رسانند.

اینک و در زمانه که انسان سرگشته در جهان پر مخاطره و جنگ‌افروز گرفتار آمده است برماست که به عنوان میراث داران این گنجینه پربهاء تمامی هست و تلاش خود را به کار گیریم و روایتی کارآمد و راهگشا از احوال و آثار سالک هفت شهر عشق به نسل امروز و فردایمان ارمغان آوریم.

با گرامیداشت فرخنده روز بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری، از تمامی اصحاب اندیشه، ادب و هنر که همواره دغدغه مفاخر نامدار ایران عزیز را داشته و دارند خاضعانه قدردانی نموده و تلاش دست‌اندرکاران بزرگداشت این شخصیت بزرگ جهان اسلام را صمیمانه می‌ستایم امیدوارم این کوشش‌های خالصانه به اعتلا و ارتقای اندیشه و فرهنگ این مرز و بوم و شناخت و آگاهی و معرفت بیشتر جامعه ایرانی بیانجامد».

 

 

نظر شما