در جشنواره جهانی فیلم فجر؛

سه فیلم ایرانی در بخش جلوه گاه شرق

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۶:۱۵:۱۱
کد خبر: ۸۳۴۱۷۳
سه فیلم ایرانی در بخش جلوه گاه شرق
سه فیلم ایرانی و دوازده فیلم خارجی حاضر در بخش «جلوه‌گاه شرق» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم های «بی‌حسی موضعی» ساخته حسین مهکام، مستند «جای خالی دوست» ساخته محمدعلی طالبی، «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری و «مهمانخانه ماه نو» ساخته تاکه‌فومی تسوتسویی آثار ایرانی هستند که در بخش «جلوه‌ گاه شرق» سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند.

«بی‌حسی موضعی» (Numbness) ساخته حسین مهکام در سال ۲۰۱۹ است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: جلال، دانشجوی سابق رشته فلسفه، متوجه میشود خواهرش که به اختلال روانی دو قطبی مبتلاست، با مردی ثروتمند به نام شاهرخ ازدواج کرده که به شرط‌بندی بازی فوتبال اعتیاد دارد. جلال با عصبانیت از خانه بیرون می‌زند تا به خانه دوستش، بهمن، برود که یک آهنگساز زیرزمینی است. در مسیر جلال با یک راننده تاکسی به نام ناصر آشنا می‌شود و این دو شب عجیبی را در کنار هم سپری می‌کنند. حبیب رضایی، باران کوثری، پارسا پیروزفر، حسن معجونی و سهیل مستجابیان بازیگران فیلم «بی‌حسی موضعی» هستند.

«۲۳ نفر» (23 People) ساخته مهدی جعفری روایتگر داستان ۲۳ رزمنده نوجوان ایرانی است که در سال‌های اولیه جنگ ایران و عراق به اسارت دشمن درمی‌آیند. آن‌ها باید هم به فرماندهان خود در کشورشان و هم به دشمنشان ثابت کنند که بچه نیستند...

«مهمانخانه ماه نو» (Hotel New Moon) ساخته تاکه‌فومی تسوتسویی محصول مشترک ایران و ژاپن در سال ۲۰۱۸ است که نغمه ثمینی فیلمنامه‌نویس و جواد نوروزبیگی و شهره گلپریان تهیه‌کننده آن هستند. مهناز افشار، ماساتوشی ناگاسه، لاله مرزبان، علی شادمان، نسیم ادبی، مریم بوبانی، آیاکو کوبایاشی و جواد یحیوی بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نوشین مادری است که با دختر خود زندگی آرامی دارد، اما سفر مردی به ایران زندگی آنها را به هم می‌ریزد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز