در نشست مطبوعاتی جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح شد؛

حضور ۶۴ کشور جهان در یک جشنواره ایرانی

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۰:۴۳:۱۴
کد خبر: ۸۳۴۷۸۹
حضور ۶۴ کشور جهان در یک جشنواره ایرانی
رضا میرکریمی توضیحاتی درباره برنامه های سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نشست مطبوعاتی سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز سه شنبه 27 فروردین ماه، با حضور سید رضا میرکریمی (دبیر جشنواره) و کیوان کثیریان (مدیر روابط عمومی) و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد. در این نشست رضا میرکریمی به عنوان دبیر، توضیحاتی درمورد برنامه‌های این جشنواره ارائه داد.

میرکریمی در ابتدای این نشست گفت: متاسفانه تحریم‌ها حوزه فرهنگ را هم نشانه گرفته‌اند و به تازگی با مشکلاتی مواجه هستیم که نظیرش را تا امروز تجربه نکرده‌ایم. یک مشکل جدید که بعد از جشنواره بیشتر درباره آن صحبت خواهم کرد.

وی افزود: جشنواره سال گذشته با بودجه‌ای نزدیک به ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برگزار شد، اما امسال تلاش کردیم بودجه رشد چشم‌گیری نداشته باشد و نهایتا نتیجه این شد که تنها ۱۰ درصد بر مقدار بودجه افزوده شد.

میرکریمی درمورد مهمانان حاضر در جشنواره امسال اظهار داشت: تمام مهمانان امسال جشنواره افراد رزومه‌دار و باتجربه هستند. بیش از ۲۵۰ مهمان از ۵۸ کشور داریم که ۲۸ نفر از اعضای دارالفنون هستند، حدود ۸۰ نفر مهمان در بازار و حدود ۱۵۰ کارگردان، هنرمند و مدرس هستند که ما را در این جشنواره همراهی می کنند.

وی افزود: حدود ۲۰۰۰ ثبت‌نام صورت گرفته و ۱۶۳ فیلم پذیرفته شده است. به طور کلی در بخش‌های مختلف از ۶۴ کشور جهان در جشنواره حضور دارند. همچنین ۲۷ فیلم اول فیلمساز در بخش‌های مختلف حضور دارند.

میرکریمی بیان داشت: امسال بزرگداشت علی‌اکبر صادقی گرافیست و استاد انیمشن را هم در برنامه های خود خواهیم داشت و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی رویکردی به فیلم‌های دهه ۶۰  هم درنظر گرفتیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز