در پرس تی وی؛

معرفی بانوان برتر ایرانی در انگلیس

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۴:۵۳:۳۲
کد خبر: ۸۳۵۴۶۸
معرفی بانوان برتر ایرانی در انگلیس
یک بانوی نخبه در حوزه ژنتیک و یک بانوی نقاش توانمند و خلاق ایرانی مهمان برنامه این هفته سیمای راستین در پرس تی وی هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی هدی لزگی به معرفی مریم اسلامی عضو استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان که موفق به ساخت داربست دریچه قلب بر اساس الگوهای مولکولی شده است، می پردازد.

مریم اسلامی فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی زیست شناسی گرایش ژنتیک مولکولی است که از پایان نامه دکترای خود به طور مشترک بین دانشگاه هاروارد و واحد علوم و تحقیقات از طریق ویدئو کنفرانس دفاع کرده است.

زهره اعتضادالسلطنه بانوی توانمند ایرانی مهمان دیگر این برنامه است. وی که در سال 1341 در تهران متولد شده به صورت مادرزادی دچار معلولیت از ناحیه دو دست است و دوران ابتدایی خود را در مدرسه استثنایی گذرانده است اما از سال پنجم ابتدایی آموزش خود را در مدارس عادی ادامه داد و آن را با موفقیت به اتمام رساند و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته روان شناسی است.

وی به کمک پاهایش نقاشی، خوشنویسی، قالیبافی و گل‌سازی می‌کند و به ورزش پینگ پنگ می پردازد.

قهرمانی تنیس روی میز بانوان معلول کشور در سال 93، عضویت در انجمن بین‌المللی نقاشان آلمان با برگزاری بیش از ۶۰ نمایشگاه داخلی و ۱۰ نمایشگاه خارجی در کشورهای سوریه، لبنان، قطر، دبی، چین، تایلند، عربستان و کویت و کسب جایزه فیلم رشد در سال 87 از جمله موفقیت های این بانوی ایرانی است.

برنامه «سیمای راستین» چهارشنبه 28 فروردین ساعت 21:20 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه پنجشنبه 11:20 ، جمعه 08:20 و شنبه 18:20  پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز