قائم مقام معاون سیما:

مهمانان جشنواره جهانی فجر سفیرانی برای خنثی کردن تبلیغات منفی هستند

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۱:۲۷:۲۶
کد خبر: ۸۳۶۵۸۷
مهمانان جشنواره جهانی فجر سفیرانی برای خنثی کردن تبلیغات منفی هستند
رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در بازدید از کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد: مهمانان خارجی که به رویدادی مانند جشنواره جهانی فیلم فجر می‌آیند هر یک سفیرانی برای معرفی چهره واقعی ایران به جهان می‌شوند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در بازدید از کاخ سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره موانعی که برای دعوت و حضور مهمانان خارجی در جشنواره وجود داشته است، گفت: وقتی جشنواره ما جنبه بین‌المللی پیدا می‌کند یعنی ایده و هنر ما قرار است برای مخاطبانی که از خارج از مرزهای ایران به کشور می‌آیند منتشر شود پس قاعدتا عده ای مشکلاتی ایجاد می‌کنند تا این صدا منعکس نشود.

وی تاکید کرد: ولی ما در دنیای ارتباطات به این موضوع آگاه هستیم که هرچند پیام‌ها ممکن است در موانع گیر کنند اما بازهم به مخاطب می‌رسند؛ تنها ممکن است مقداری طول بکشد ولی حتما می‌رسد. البته یکی از دلایل این مانع‌تراشی، جهانی بودن جشنواره فیلم فجر است.

پورحسین با اشاره به اینکه یکی از دلایل این اتفاق هدف‌گذاری جشنواره جهانی فیلم فجر بر شناساندن سینمای ایران در خارج از مرزهای ایران یا حتی مطرح کردن سینمای خارجی است که به نگاه ما نزدیک است، گفت: دشمنان ما تمام تلاش خود را می کنند که این هدف محقق نشود و کشورهای جهان از لحاظ فرهنگی به هم نزدیک نشوند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای منزوی کردن ایران گفت: یکی از دلایلی که مانع می‌شوند تا جمعی از هنرمندان سرشناس به ایران بیایند همین است که می‌خواهند انتقال تجربه و شناخت اتفاق نیافتد و به زعم خودشان ما را منزوی کنند.

پورحسین تاکید کرد: افرادی که به ایران می‌آیند خودشان سفیرانی می‌شوند تا این تبلیغات منفی را خنثی کنند چون مردم به تبلیغات دهان به دهان اعتماد بیشتری دارند. جالب است که هر سال گردگشگری در ایران افزایش پیدا می‌‌کند که بخشی از این را مدیون ورود عده‌ای می‌دانیم که وقتی برمی‌گردند به شکل تساعدی عده‌ای را به ایران دعوت می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز