رئیس سازمان سینمایی؛

جشنواره جهانی فیلم فجر ظرفیتی برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۸۳۶۶۳۵
جشنواره جهانی فیلم فجر ظرفیتی برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران
حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی شامگاه شنبه ۳۱ فروردین ماه از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی، شنبه ۳۱ فروردین ماه در سومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از گذر سینما، سینما فلسطین و پردیس چارسو از مراکز برپایی جشنواره بازدید کرد.

وی در این بازدید که رضا میرکریمی دبیر جشنواره و تعداد دیگری از مدیران جشنواره وی را همراهی می‌کردند، گفت: همکاران ما در سازمان سینمایی درباره مساله ادغام یا جدا بودن دو بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر مطالعه و بررسی می‌کنند. تجدید ساختارها با توجه به ماموریت‌های جدید سازمان سینمایی در داخل سازمان و به تبع موسسات وابسته در حال انجام است و بحث نهایی آن تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که در حال انجام است این است که همه جشنواره‌ها را ارزیابی و دستورالعمل‌های آن را به شکل پیش‌نویس آماده می‌کنیم. برای انجام این طرح نظرات سینماگران را جلب و به عنوان یک سند تنظیم کنیم.

انتظامی درباره مهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: این که سینماگران زیادی از همه جای دنیا و حدود ۷۰ کشور در این رویداد حضور دارند بسیار خوب است به ویژه در شرایط کنونی که آمریکا در تلاش برای تحریم و به انزوا بردن ایران است.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره تائید می‌کند، سینما توان بالایی برای نمایش فرهنگ و هنر ایران دارد.

وی در مورد ارزیابی عملکردش از ۵ سال برگزاری مستقل جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر رشد بسیار خوبی داشته است و از سینمای ایران نیز چنین انتظاری می‌رفت که این جشنواره در هر دوره ارتقا یابد.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: ظرفیت‌های این رویداد برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران چه در اکران و چه در «وی او دی» به قدری است که می‌توان هزینه‌ها را متحمل شد و جشنواره را مجزا برگزار کرد.

انتظامی در پایان گفت: جا دارد از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهرداری تهران نیز به منظور حمایت از جشنواره تشکر کنم.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز