رئیس سازمان سینمایی؛

جشنواره جهانی فیلم فجر ظرفیتی برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۵:۵۷:۰۰
کد خبر: ۸۳۶۶۳۵
جشنواره جهانی فیلم فجر ظرفیتی برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران
حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی شامگاه شنبه ۳۱ فروردین ماه از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی، شنبه ۳۱ فروردین ماه در سومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از گذر سینما، سینما فلسطین و پردیس چارسو از مراکز برپایی جشنواره بازدید کرد.

وی در این بازدید که رضا میرکریمی دبیر جشنواره و تعداد دیگری از مدیران جشنواره وی را همراهی می‌کردند، گفت: همکاران ما در سازمان سینمایی درباره مساله ادغام یا جدا بودن دو بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر مطالعه و بررسی می‌کنند. تجدید ساختارها با توجه به ماموریت‌های جدید سازمان سینمایی در داخل سازمان و به تبع موسسات وابسته در حال انجام است و بحث نهایی آن تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که در حال انجام است این است که همه جشنواره‌ها را ارزیابی و دستورالعمل‌های آن را به شکل پیش‌نویس آماده می‌کنیم. برای انجام این طرح نظرات سینماگران را جلب و به عنوان یک سند تنظیم کنیم.

انتظامی درباره مهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: این که سینماگران زیادی از همه جای دنیا و حدود ۷۰ کشور در این رویداد حضور دارند بسیار خوب است به ویژه در شرایط کنونی که آمریکا در تلاش برای تحریم و به انزوا بردن ایران است.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره تائید می‌کند، سینما توان بالایی برای نمایش فرهنگ و هنر ایران دارد.

وی در مورد ارزیابی عملکردش از ۵ سال برگزاری مستقل جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر رشد بسیار خوبی داشته است و از سینمای ایران نیز چنین انتظاری می‌رفت که این جشنواره در هر دوره ارتقا یابد.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: ظرفیت‌های این رویداد برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران چه در اکران و چه در «وی او دی» به قدری است که می‌توان هزینه‌ها را متحمل شد و جشنواره را مجزا برگزار کرد.

انتظامی در پایان گفت: جا دارد از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهرداری تهران نیز به منظور حمایت از جشنواره تشکر کنم.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

نظر شما
پرونده ویژه