با حضور مهمانان خارجی؛

جشنواره بین المللی رادیو افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۰۹:۳۶:۲۹
کد خبر: ۸۳۶۸۵۰
جشنواره بین المللی رادیو افتتاح شد
آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این مراسم علاوه بر دکتر شاه آبادی معاون محترم صدای جمهوری اسلامی ایران، مدیران، هنرمندان، برنامه سازان رادیو و مهمانان خارجی حضور دارند.

نورالدین جعفری، دبیر جشنواره پس از قرائت قرآن کریم توسط استاد بین المللی آقای ابوالقاسمی به عنوان نخستین سخنران مراسم با خوشامد به حضار جشنواره گفت: جشنواره و رقابت های رسانه ای بر بستری از رفاقت، در فضای رقابتی سالم و مبتنی بر تکنیک و تجربه قطعا به ارتقاء سطح برنامه سازی منجر خواهد شد. آنچه در هیات های انتخاب و داوری جشنواره مشاهده شد، ارتقای مهندسی ساختار و محتوا و نگاه بدیع به موضوعات جدید بود که هنرمندان داخلی و خارجی به خوبی آن را به منصه ظهور گذاشتند.

جعفری افزود: طرح موضوعات ارزشی و مهم همچون چهل سالگی انقلآب اسلامی، محیط زیست، صلح جهانی، ایثار و فداکاری، حمایت از کالای ایرانی و دیگر موضوعات مهم در بخش های متفاوت جشنواره و برنامه های شنیدنی و خلاقانه رسیده به جشنواره نشان از همت و جدیت برنامه‌سازان به موضوعات روز دارد که قابل تقدیر است.

دبیر جشنواره چهاردهم رادیو ادامه داد: حضور مخاطب مردمی که این روزها به واسطه فضایی که با نگاه مثبت به آن، می‌توان آن را بستر ارتباطی مناسب رسانه و مردم دانست در بخش مردمی جشنواره نویدبخش ارتباطات موثر رادیو با فضای بیرون استودیو و سپردن کار تخصصی به مخاطب تخصصی است که با استقبال بسیار خوب مخاطبان رسانه همراه شد.

جعفری افزود: در بخش مردمی تعداد 623 اثر با موضوعات مختلف به دبیرخانه واصل شد. همچنین در بخش آزاد 176 – ویژه 15- مستمر 138 عنوان (808 ساعت ) – بین الملل 150 برنامه در 8 قالب اعلامی – که جوایز برنامه های برگزیده در افتتاحیه و اختتامیه تقدیم منتخبان می شود.

وی گفت: ششمین اجلاس جهانی صدا با هدف ارتقاء سطح کیفی برنامه های پژوهش محور و مستند و افزایش دانش برنامه سازی مبتنی بر علم روز و تحقیقات میدانی و تخصصی و طرح آخرین نظریات در حوزه رسانه رادیو، فرصتی فراهم کرده است تا مفاخر پژوهش و متخصصان حوزه‌های علوم متفاوت، آگاهی های روز و نتایج پژوهش ها را در اختیار برنامه سازان قرار دهند. امید است برنامه سازان از نتایج و عواید این پژوهش ها که منتشر خواهد شد بهره گیرند و برنامه های موفق و پژوهش محور تولید و ارائه کنند .

جعفری افزود: امیدوارم با همراهی همکاران برنامه‌ساز داخلی و خارجی روزهای خوبی را در جشنواره تجربه کنیم و در کارگاهها و پنل های تخصصی که با هدف آموزش و ارتقای تخصصی سطح برنامه سازی و محتوایی برگزار می‌شود این انتقال تجربه به خوبی صورت گیرد .

دبیر جشنواره بین المللی رادیو خطاب به مهمانان خارجی جشنواره گفت: شما میهمانان محترم خارجی مستضر باشید که ایران دروازه تمدن چندین هزار ساله فرهنگ، تمدن و هنر است از شما به عنوان سفیران هنر از کشورهای مختلف تقاضا دارم در این چند روز، ایران را خوب بشناسید. و این هنر شما سفیران خلاق خواهد بود که چهره واقعی ایران را در برنامه های آتی خود، هنرمندانه به جهان معرفی کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز