در پرس تی وی؛

مروری بر روابط ایران و پاکستان

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۵:۴۰:۱۹
کد خبر: ۸۳۷۱۱۸
مروری بر روابط ایران و پاکستان
برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) ضمن مروری بر سفر نخست وزیر پاکستان به ایران، روابط ایران و پاکستان و اشتراکات فرهنگی دو کشور را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی یوسف پور انوری با اشاره به سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به همراه جمعی از وزرا و مشاوران خود در روزهای اول و دوم اردیبهشت ماه به مشهد و تهران به بحث و بررسی مذاکرات وی درخصوص گسترش روابط دوجانبه، بررسی اوضاع منطقه به ویژه افغانستان و افزایش همکاری‌های نظامی و دفاعی بین دو کشور می پردازد.

این برنامه که میزبان کارشناسانی همچون نوذر شفیعی استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی، پیرمحمد ملازهی کارشناس مسایل شبه قاره و محسن روحی‌صفت معاون مدیرکل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه است پیرامون اشتراکات قومی، دینی، فرهنگی و زبانی فراوان میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخته و مسایلی مانند محکوم کردن اقدامات مختلف آمریکا علیه ایران از سوی پاکستان، وجود 900 کیلومتر مرز مشترک استراتژیک بین دو کشور و افزایش سطح تجارت بین دو کشور به 5 میلیارد دلار در سال را مورد واکاوی قرار می دهد.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:03 بامداد چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 07:00 و 20:00 ، پنجشنبه ساعت 09:00 و شنبه ساعت 12:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز