عضو قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان خبر داد:

اعزام ۶۰۰ مربی برای ۵ هزار کودک آسیب دیده سیل

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۵:۳۱:۵۰
کد خبر: ۸۳۸۰۰۷
اعزام ۶۰۰ مربی برای ۵ هزار کودک آسیب دیده سیل
مسئول بسیج جامعه زنان کشور و از اعضای قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان با تاکید بر اینکه در حادثه سیل اخیر کودکان آسیب مضاعف دیدند از ساماندهی و اعزام ۶۰۰ مربی برای ۵ هزار کودک مناطق آسیب دیده خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان در نخستین روزهای سال به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت ۱۲ نهاد دیگر تشکیل شد.

مینو اصلانی از اعضای این قرارگاه و مسئول سازمان بسیج جامعه زنان درباره حضور در این قرارگاه گفت: هر چند مردم متدین، مومن و سخاوتمند از اقشار مختلف کمر همت بستند و به یاری هم‌وطنان سیل زده شتافتند اما دردهای پنهان روحی و روانی وجود دارند که آثار ماندگارتری به جای می‌گذارند که قابل مشاهده نیستند. در این بین مادران و کودکان به لحاظ روحی آسیب‌پذیرند. مادران پناه کودکان هستند به همین دلیل کودکان آسیب مضاعفی خواهند دید و بازسازی روح امید در این کودکان باید پیش از بازسازی کاشانه‌های آنان آغاز شود. 

وی در ادامه درباره اقدامات مجموعه بسیج جامعه زنان در قالب «قرارگاه فرهنگی کمک به سیل زدگان» گفت: بسیج جامعه زنان کشور با همکاری موسسه طلوع نسل نور وابسته به موسسه موسسه فرهنگی هنری رزمندگان اسلام با اعزام نیروی مستقر در منطقه به منظور رصد و پشتیبانی لحظه به لحظه، راه‌اندازی ۵۰ مهد قرآنی با پذیرش ۱۰۰ نفر در هر منطقه؛ از جمله فعالیت‌های این مرکز در راستای تحقق اهداف قرارگاه فرهنگی است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: سازماندهی ۶۰۰ مربی توانمند و علاقه‌مند، تهیه میان وعده و توزیع آن بین کودکان در محل مهدها، تهیه و ارسال نوشت‌افزار برای فعالیت برنامه‌های مربیان با نونهالان، تهیه مسواک و خمیر دندان، برگزاری برنامه‌های زنده توسط مجریان شناخته شده کودک، راه اندازی پویش «نوبت همدلی کودکان» به منظور تشویق خانواده‌ها و کودکان برای اهدای هدایا به ۵ هزار نونهال آسیب دیده از دیگر اقداماتی است که بسیج جامعه زنان کشور با همکاری موسسه طلوع نسل نور برای کمک به مردم آسیب دیده صورت داده است.

به گفته وی شماره شبا و حساب «موسسه طلوع نسل نور» نزد بانک انصار شعبه سید‌الشهدا برای علاقه‌مندان برای کمک به کودکان اعلام شده است.

۰۳۰۶۳۰۳۸۱۳۰۴۳۱۰۹۱۳۵۸۶۰۰۱

۳۸۱۸۴۳۱۰۹۱۳۵۸۶۱

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز