در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب (بخش دوم )؛

حضور چشمگیر شهرستانی ها در نمایشگاه کتاب/ علاقه‌مندان کتاب‌های فلسفی، روانشناسی و رمان در صدر خریداران کتاب/ استقبال از ناشران پر تخفیف

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۸۸۱۳
حضور چشمگیر شهرستانی ها در نمایشگاه کتاب/ علاقه‌مندان کتاب‌های فلسفی، روانشناسی و رمان در صدر خریداران کتاب/ استقبال از ناشران پر تخفیف
می‌توان امیدوار شد هنوز کتاب در ایران پرطرفدار است.

جمعه‌ای که  گذشت دو اتفاق فرهنگی و ورزشی به موازات هم در کشور ما رخ داد که هر یک از زاویه‌ای قابل بررسی است.

جالب بود که بدانیم آیا طرفداران فوتبال که حضورشان در استادیوم آزادی برای دیدن بازی پرسپولیس  و سپاهان قابل حدس بود با علاقه‌مندان کتاب در همین روز قابل مقایسه هستند!

برای تهیه گزارش و میزان علاقه مخاطبان کتاب در ژانرهای مختلف حوالی ساعت 12 راهی نمایشگاه کتاب شدیم و حجم وسیع علاقه‌مندان در همان نگاه اول نشان دهنده این مساله بود که هنوز کتاب در این مملکت طرفداران خودش را دارد و می‌توان امیدوار بود نویسندگان، ناشران و دیگر فعالان عرصه کتاب می‌توانند امیدوارتر از قبل در این حوزه فعال باشند.

نکته مهمی که در روز جمعه توجه‌مان را جلب کرد حضور چشمگیر علاقه‌مندان شهرستانی بود که بی‌تردید بار سفر بسته بودند تا با به جان خریدن سختی فاصله و هزینه مسافرت پایتخت با حضور در نمایشگاه کتاب ضمن بازدید آثار مورد نیاز خود را نیز تهیه کنند.

در یک تحقیق میدانی به سرعت متوجه شدیم علاقه‌مندان آثار فلسفی و روانشناسی و البته رمان‌ها بیش از دیگر ژانرهاست. البته علاقه‌مندان کتب آموزشی و ژانرهای کودک نیز مثل هر سال حضور چشمگیری داشتند و با کمترین تخفیف ها نیز بیشترین خرید را می‌کردند.

نکته جالب دیگر حضور خانوادگی مردم در نمایشگاه کتاب بود، بسیاری از خانواده‌ها به همراه فرزندان‌شان در نمایشگاه حضور داشتند و اتفاقا محصولات مورد نیاز کودکان در حوزه‌های آموزشی، سرگرمی و بازی نیز بسیار پر بازدید دیده شد.

اینکه تعدادی از محصولات آموزشی و سرگرمی به قیمت و ارزش سود سیصد میلیون تومان به مراکز سیل‌زده ارسال شد و در میان مسافران شهرستانی‌های حاضر در نمایشگاه شاهد حضور برخی از مردم ساکن در مناطق سیل‌زده هستیم باز نشان از این دارد که کتاب موقعیت و جایگاهش را از دست نداده و بی‌تردید مردم در هر شرایطی فرهنگ کتابخوانی را در سبد زندگی‌شان نگاه می‌دارند. 

نمایشگاه کتاب و حضور مردم شاید یکی از جذاب‌ترین اتفاقات فرهنگی مملکت‌مان است که نباید به این راحتی از کنار آن عبور کنیم چراکه بی‌شک در مملکتی که کتابخوانی رونق دارد قطعاً مردم در برخورد و در ارتباط با یکدیگر فرهنگ اجتماعی و جایگاه و شان و منزلت انسانی را حفظ خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز