بررسی بایدها و نبایدهای جشنواره جهانی فیلم فجر؛

کارگردانان در جشنواره جهانی نمک می خورند و نمکدان می شکنند

۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۹۸۱۸
کارگردانان در جشنواره جهانی نمک می خورند و نمکدان می شکنند
آرش معیریان معتقد است وقتی کارگردانی فیلمش را به یک جشنواره می دهد یعنی تمام ضوابط آن را پذیرفته، پس اظهار نظر کردن بر ضد آن جشنواره مصداق نمک خوردن و نمکدان شکستن است.

آرش معیریان کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار برنا ضمن اشاره به اینکه اصلا جشنواره جهانی فیلم فجر نرفته است گفت: من اگر هم جشنواره می رفتم خودم را در جایگاهی نمی بینم در حوزه ای که تخصصی ندارم اظهار نظر کنم. متاسفانه باب شده هر کسی که در حیطه سینما  فعالیت می کند خود را ملزم می داند  در بخش های مختلف تخصصی و مقوله های مدیریتی صاحب نظر و متخصص باشد. من به شخصه  فقط در حیطه  تخصصی ام که فیلمسازی و کارگردانی است می توانم صحبت کنم. واقعیت این است حرف زدن و اظهارنظر کردن از دور خیلی ساده است، مخصوصا برای قشر ما که صحبت کردن درمورد هرچیزی هوس انگیز است و دوست داریم نسبت به همه چیز نظر دهیم.

وی ادامه داد: چرا هیچ وقت هیچ کارگردانی درمورد جشنواره کن صحبت نمی کند؟ چرا ما فکر می کنیم چون فیلمساز هستیم باید درمورد همه چیز نظر دهیم و همه چیز را زیر سوال ببریم. من در این مصاحبه ها که افراد غیرمتخصص انجام می دهند هیچ وقت ستایش ندیدم بلکه همیشه گله مند هستند.

معیریان با انتقاد از رفتار کارگردانان  بیان داشت: برگزاری یک جشنواره نیازمند افراد مدیر و متخصص  است. ما کارگردانان که حتی یک بار هم در موقعیتی قرار نگرفتیم یک مراسم ساده برگزار کنیم چرا باید درمورد این امر تخصصی اظهار نظر کنیم؟ کارگردانی که می پذیرد فیلمش را به یک جشنواره  بدهد یعنی تمام ضوابط، قوانین، مقررات و شرایط آن را پذیرفته است بنابراین اینکه پس از آن بیاید مصاحبه کند و علیه آن حرف بزند به نظر من نمک خوردن و نمکدان شکستن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز