کارگردان نمایش طپانچه خانم بیان کرد:

نمی دانستم تئاتر شهر کجاست گفتند بگو با یوحنا حکیمی کار دارم

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۷:۴۴:۴۵
کد خبر: ۸۴۰۹۴۵
نمی دانستم تئاتر شهر کجاست گفتند بگو با یوحنا حکیمی کار دارم
نشست خبری زندگی تئاتری من باحضور شهاب حسین پورکارگردان نمایش طپانچه خانم درتئاترشهر برگزارشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در چهارمین روز، هفته بزرگ‌داشت تئاتر که با مدیریت خانه تئاتر برگزار می شود. نشست خبری زندگی تئاتری من با حضور شهاب حسین پور کارگردان نمایشهای بیوه های غمگین سالار جنگ وطپانچه خانم درتالارمشاهیر تئاترشهر برگزارشد.

 در این نشست صمیمانه پیمان شیخی نویسنده کتاب تماشاخونه های طهرون برای شناساندن شهاب حسین پور به حضار گفت که او هنرمند دوست داشتنی ومورد وثوق هنرمندان تئاتراست.

این پژوهشگر تئاتر نخستین پرسشش راازحسین پور آغاز کرد و بااین پاسخ گویی کارگردان نمایش سرآشپز پیشنهاد می کند به دنیای کودکی اش باز گشت. 

در این نشست حسین پور گفت: من یک بار درپنج سالگی درشهر شاهرود نقش کوه رابازی کردم و بیست سال پیش هم درنمایش ملاقات بانوی سالخورده به کارگردانی حمید سمندریان نقش درخت رابازی کردم .من درمدرسه ریاضی فیزیک خواندم ودررشته مهندسی قبول شدم مهاجرت کردم آمدم تهران دررشته کامپیوتر با نمره نا پلئونی قبول شدم امادرزندگی ام باپدیده ای به نام حمید سمندریان آشنا شدم. دوستم من را برد سر صحنه فیلمبرداری؛ پدرم فیلم باز بود. آن روز یکی گفت «پسر، بیا بنشین جوجه تو بخور بعد هم برو پیش رفقا !» من شدم هنرور؛ یک پلان بازی کردم. علاقمند شدم پولی نبود، فقط یک جوجه، من هم رفتم پیش رفقا! فیلم بعدی من ورود به صحنه جرم ابراهیم شیبانی بود 20 سالم بود سعید روحانی خدابیامرز بازیگر فیلم های آقای کیمیایی به من گفت برو تئاتر شهر نمی دانستم تئاترشهر کجاست گفت: یک ساختمان گردی است بگو بایو حنا حکیمی گریمور کاردارم حکیمی من رابه هما روستا وآقای سمندریان معرفی کرد آقای سمندریان گفتند توبه درد این کار نمی خوری آقای سمندریان  گفت :می دانی دورنمارت کیست ؟گفتم: نه من فقط سریال پدرسالار رادیدم.

او همچنین ادامه داد:  سال 84 رفتم دانشگاه فیلمسازی برای اینکه سربازی نروم وکلاس آقای سمندریان بمانم به همت دوستان وارد دانشگاه اراک شدم به دلیل شرایط اقتصادی و کارآموزی دراراک به من گفتند شهاب انتقالی! کارگردان نمایش طپانچه خانوم به روزهای دانشگاه هنرومعماری و درخواست انتقالی اش به تهران اشاره کرد سپس درباره طی کردن مدارج دانشگاهی اش ازکارشناسی تا کارشناسی ارشد درگرایش بازیگری وپس ازآن  تا زمانی که با رتبه پایین دکترا ؛در شهرقم پذیرفته می شود.

 در این هنگام پیمان شیخی مجری مراسم با اشاره به حضور رضا عفتی (غلامرضا عفتی لاله دشتی) بازیگر تئاتر و نویسنده نمایشنامه نارنجستان به حضار گفت: در جمع ما افراد پیشکسوت هم حضور دارند شیخی این حرف را شوخ طبعانه گفت اما حسین پور گمان کرد باید در انتخاب کلماتش دقت بیشتری بکند و گفت: رضا عفتی بازیگر نمایش فصل بادها به کارگردانی محمد علی جعفری هم با هما ن طمانینه ای که ساعتی پیش در نشست زندگی استاد بهزاد فراهانی حضورداشت ازدور زندگی هنری کارگردان  سرآشپز پیشنهاد می کند راتماشا می کرد. پیمان شیخی دراین لحظه به حسین پور گفت : شهاب ببین توکه فوق لیسانس ات را هم گرفتی بسیاری ازبچه هایی که بازیگری خوانده اند جذب تدریس شده اند و افزود من شاهد فعالیت تو اززمان تالار سنگلج بودم .

او در جواب به سوال اینکه تمرکزتان بر کارگردانی است انتخابی جبری بود یا قلبی، گفت: انتخاب قلبی بود شاید تاثیر بیش از حد آقای سمندریان بود من شاید در بازی برخی از نقش‌ها بازیگر خوبی بودم. آقای سمندریان می‌گفت تواکتسابی هستی و سریع یاد می‌گیری حمید سمندریان هم جزء بهترین بازیگرانی بود که تابه حال دیده ام در سن 70 سالگی نقش یک میمون رابازی می کرد .حسین پوربااندکی تامل گفت :من فکرکردم  درزمینه کارگردانی می توانم تاثیرگذارباشم.

کارگردان نمایش نهر فیروز آباد با بیان این که من می توانم تضمین کنم که هیچ سالنی خالی از تماشاگر نباشد و ما هم می توانیم کسب درآمد کنیم گفت: به جای اجرای تهران درشهرستان های متفاوت می توانیم نمایش‌مان را به روی صحنه بیاوریم و این کارگردان به تجربه اش از اجرا در شهرستان‌های متفاوت سخن گفت ازسود ها وزیانهای اقتصادی اش، از برگزاری کارگاه های آموزشش و ...؛ همچنین از روزی صحبت کرد که تنها به این خاطر با گلاب آدینه تماس گرفته بود که این هنرمند با نام او آشنا شود و حالا گلاب آدینه در نمایش‌های او بازی می کند، از اینکه روزی نمی دانست نقطه طلایی در عکاسی به چه معناست و حتی نمی دانست تئاتر شهر کجاست.

شانزدهمین دوره «هفته بزرگ‌داشت تئاتر»، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری برپاست.

نظر شما