اندیشه های قرآنی در تلویزیون

«ضیافت» فرهنگی شبکه ۴ در ماه رمضان

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۴:۴۴:۵۵
کد خبر: ۸۴۲۲۹۸
«ضیافت» فرهنگی شبکه ۴ در ماه رمضان
ویژه برنامه زنده تلویزیونی «ضیافت» با اجرای دکتر مالک شجاعی، از اول ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 23 به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ویژه برنامه «ضیافت» هر شب با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه، نسبت آموزه های قرآنی با مسائل فرهنگ معاصر را، مورد بررسی قرار می دهد.

به گفته دکتر شجاعی مجری و سردبیر «ضیافت»: دراین گفتگوهای شبانه که به نوعی ضیافت اندیشه های قرآنی است، قصد داریم تا به پژوهش های جدید قرآنی که در حوزه و دانشگاه صورت گرفته است ورود کنیم، هدف این برنامه خوانش فرهنگی از مفاهیم قرآنی است چراکه در سال های اخیر نیاز جامعه به تفسیر فرهنگی از قرآن بیشتر احساس می شود.

شجاعی افزود: مواجهه آموزه های قرآنی با مسائل انسان و فرهنگ معاصر، پیش شرط های گفت و گوی قرآن و مسائل انسان معاصر،گونه شناسی مواجهه اندیشمندان علما و روشنفکران جهان اسلام در باب مناسبات قرآن و فرهنگ زمانه، مفهوم شناسی ، روش شناسی و امکانات و محدودیت های تفسیر فرهنگی _تمدنی قرآن و چرایی و علت شناسی معرفتی و فرهنگی، سیاسی، اجتماعی،  مهجوریت گفتمانی قرآن در جوامع اسلامی از جمله محورهایی هست که در شب های ماه مبارک رمضان در قالب برنامه «ضیافت» به آن می پردازیم.

مجری «ضیافت» گفت: اساتیدی که در این برنامه با آنها گفتگو می کنیم از اساتید شاخص حوزه علوم انسانی و اسلامی از جمله حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا قائمی نیا، حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا، حجت الاسلام دکتر احمد مبلغی ، حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی، دکتر محمود حکمت نیا، حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابایی، دکترمحمدکاظم شاکر، دکتر محسن جوادی، دکتر مقصود فراست خواه و ... هستند.

در این برنامه سعی می شود علاوه بر گفتگو با کارشناسان، آثار پژوهشی مرتبط با موضوع برنامه نیز معرفی شده و مخاطب را با سیر مطالعاتی این حوزه ها آشنا کند.

برنامه گفتگو محور «ضیافت» از اول ماه مبارک رمضان، هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

شایان ذکر است، پیش از این برای برنامه شبانگاهی شبکه چهار در ماه رمضان برنامه «گستره شریعت» اعلام شده بود، که به دلیل به پایان نرسیدن تولید این برنامه، ویژه برنامه زنده «ضیافت» جایگزین آن شد.

نظر شما