در ادامه حضورهای بین المللی؛

فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره اودنسه دانمارک راه یافت

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۶:۱۶:۰۸
کد خبر: ۸۴۳۳۳۵
فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره اودنسه دانمارک راه یافت
فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی به بخش مسابقه جشنواره فیلم اودنسه راه یافت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی در بخش «مسابقه» جشنواره فیلم اودنسه ۲۰۱۹ به روی پرده خواهد رفت. این رویداد سینمایی قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در دانمارک است و از سال 1975 در ماه آگوست در ادنسه برگزار می‌شود.

مریم زارعی که با اولین تجربه فیلم سازی اش در بخش «مسابقه» نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم اودنسه حضور دارد، دانش آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و دانشگاه آلبرتا کانادا است و تجربه کارگردانی و طراحی تئاتر در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی را در کارنامه دارد.

گفتنی است، «مَگرالِن» به عنوان یکی از نمایندگان سینمای ایران در شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم برلین نیز حضور داشت که با استقبال مواجهه شد.

فیلم‌های این بخش از میان نزدیک به 3264 شرکت‌کننده انتخاب شده‌اند که فیلم های برگزیده در بخش رقابتی مسابقه و بخش ملی به آکادمی اسکار جهت حضور در آن رویداد مهم سینمایی معرفی می شوند. 

فیلم کوتاه «مَگرالِن» داستان خانواده ای را روایت می‌کند که در یک قبرستان ماشین زندگی می‌کنند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگترش در قبرستان ماشین ها ماشینی برای خود ساخته اند که در آن  روزهایشان را می گذرانند. اتفاقی باعث برهم خوردن نظم متزلزل خانواده می شود. کودکان برای کنار آمدن با این اتفاق در تلاش برای پیدا کردن راه خود هستند. برادر بزرگ‌تر تلاش می کند تا دنیای تلخ پیرامون را جور دیگری برای خواهرش تصویر کند و ...

عوامل فیلم عبارتند از: بازیگران: آتنا سلیمانی، رزمریم کاظمی، طاها نجف پور و منصور نصیری،  دستیار کارگردان: حامد عزیزی، طراح صحنه و لباس: آرام موسوی، فیلمبردار: آریو متوقع، تدوینگر : پویان شعله ور، منشی صحنه: مهرآفرین محمدبیگی، مدیر تولید: امیر مرسلی، صدا گذاری: حسن شبانکاره، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، سیجی آرتیست: محمد جمشیدی، طراح گریم: سینا کلانی، مدیر رسانه ای: باران بن یاسین، صدابردار: احمد صابری، دستیار صحنه: محمد باباخانلو، دستیاران فیلمبردار: اردلان معتمدی، مصطفی ساجدی معین، بهنام مرسلی و علی مرجوعی، دستیار لباس: مهدیه مطهری، عکاس: پرهام آشوری، فیلمبردار پشت صحنه: محمد نعمتی، اهنگساز: فرهاد خسروی، اپراتور دوربین: سهیل ملکی، مهدی نوروزی، سینه موبیل: الهیار حیدری، مسئول فنی: محمد فرقدانی و مدیر ترابری: عباس نوردی.

گفتنی است، نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم اودنسه (OFF) از 26 آگوست تا 1 سپتامبر ۲۰۱۹ در شهر اودنسه دانمارک برگزار می‌شود.

نظر شما