تمجید دو منتقد سینمایی از «نهنگ آبی» فریدون جیرانی

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۱۰:۵۱:۴۴
کد خبر: ۸۴۴۴۶۷
تمجید دو منتقد سینمایی از «نهنگ آبی» فریدون جیرانی
آنتونیا شرکا و جعفر گودرزی در یادداشتی به تمجید سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی پرداختند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ​سیزدهمین قسمت از سریال «نهنگ آبی» سه شنبه در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. در طول این دوازده قسمت مخاطبان واکنش‌های مختلفی به این سریال نشان دادند.

آنتونیا شرکا منتقد باسابقه درباره این مجموعه شبکه نمایش خانگی می‌نویسد:

معیارهای شبکه نمایش خانگی با تلویزیون و سینما کاملا متفاوت است و می توان از موضوعاتی صحبت کرد که اساسا خیلی جایی در رسانه ملی ندارند.در «نهنگ آبی» داستان جذابی روایت می شود و مخاطب را جذب می کند.از ابتدا با پسر جوانی رو به رو می شویم که کاملا به فضاهای مجازی مسلط است و توانایی کارهایی در این فضا را دارد و در واقع ما با جوانی جویای کار رو به رو می شویم و بعد همه چیز تغییر می کند و شکل دیگری می گیرد و داستان پیدا کردن کار توسط او به حاشیه رانده می شود. عنوان سریال ذهن تماشاگر را به سمت بازی «نهنگ آبی» و داستان های پر بحث و جنجالی آن می برد اما به مروز متوجه می شویم که با اتفاق دیگری رو به رو هستیم.حضور لیلا حاتمی و ویشکا اسایش در این مجوعه اتفاق جالبی است،هر چند که حس می کنم رگه هایی از تجربه های پیشین آنها در فیلم های سینمایی تا حدی درنهنگ آبی هم وجود دارد.».

جعفر گودرزی نایب رئیس انجمن منتقدان هم درباره سریال می‌نویسد:

«در وهله اول باید از فیلمنامه بهرام توکلی در سریال« هنگ آبی» گفت که جدا از کارهای دیگرش، فیلمنامه ای پر رمز و راز و پر تعلیقی نوشته است و یکی از ویژگی های این سریال نسبت به تولیدات شبکه نمایش خانگی و یا در سینمای ایران به طور کلی این است که گروه سازنده این مجموعه از ابتدا به ساخت سریال با فیلمنامه ای منسجم و مشخص شروع به کار کردند.

بازی های یکدست بازیگران یکی دیگر از نقاط قوت این مجموعه است و به شخصه بازی لیلا حاتمی را پسندیدم،به نظرم حاتمی در این مجموعه نشان داد که تغییر مدیوم خیلی برای او تفاوتی ندارد.هر چند که از ابتدای توزیع سریال خبرهایی مبنی بر سانسور بخش هایی از آن رسانه ای شد که قطعا می توانست ضربه بدی برای این سریال باشد اما با همه ممیزی ها «نهنگ آبی»هنوز سر و شکل اش را حفظ کرده است و قطعا در قسمت های بعدی مخاطبان بیشتری را با خود همراه می کند.در نهایت می توان گفت«نهنگ آبی»اثری قابل احترام و دوست داشتنی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز