منبع الهام تهمینه میلانی برای نقاشی‌هایش چه بوده؟!

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۴:۳۰:۴۴
کد خبر: ۸۴۵۰۳۵
منبع الهام تهمینه میلانی برای نقاشی‌هایش چه بوده؟!
تهمینه میلانی کارگردان سینما که به تازگی ورودی جنجالی به عرصه نقاشی داشته، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش درباره یکی از نقاشی‌های جدیدش در اینستاگرام توضیح داده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، متن پست منتشر شده در صفحه اینستاگرام تهمینه میلانی به شرح زیر است:

انسان بی‌قراری هستم و اگر آنچه در ذهنم می گذرد ، پیاده نکنم اذیت می‌شوم. در گذشته فیلمنامه‌های زیادی درباره چالش‌های زنان نوشته‌ام که مجوز ساخت نمی‌گرفت و اجازه نمی‌دادند از انها فیلم بسازم. فیلمنامه‌هایی مانند «عاشق کشی» و «تنهایی پرهیاهو» و ... از جمله فیلمنامه‌هایی بودند که نوشتم اما اجازه ندادند آن را بسازم! برای مثال یک فیلمنامه درباره زندگی یک دختر بلوچ نوشتم اما مجوز ساخت نگرفت و من با الهام از زندگی این دختر ، ‌صورت اورا نقاشی و رنجی که می کشید را به تصویر کشیدم. .... کتاب‌های تاریخی زیاد مطالعه می‌کنم.

به‌عنوان مثال کتابی درباره تاج‌السلطنه دختر ناصرالدین شاه مطالعه می‌کردم و متوجه شدم که وی رویکرد متفاوت و جدیدتری نسبت به خاندان قاجار و وضعیت موجود جامعه داشته است. با این وجود در تاریخ به وی توجه نشده است و می توان گفت در تاریخ ایران گم شده است.

این زن در آن مقطع زمانی ، دیدگاه روشنی نسبت به وضعیت موجود جامعه داشته است و مسائلی که مطرح می‌کند که جذاب و جدید است. با این وجود کسی به وی توجه نمی کند ! و او در قعر تاریخ باقی می ماند

منبع الهام از زندگی او ، تصویر زنی را با لباس قاجار و جواهرات کشیدم و موبایلی که در دست دارد تا از خود عکس بگیرد و تصویر واقعی خود را نشان بدهد.

... نقاشی اول «بلوچ » 

نقاشی دوم « خارج از قاب »

 

نقاشی گالری میلانی

نقاشی گالری میلانی 2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز