دوربین مستندسازان روی آینده برجام؛

پیش‌بینی آینده برجام در شبکه مستند

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۳:۱۹:۱۸
کد خبر: ۸۴۶۰۱۶
پیش‌بینی آینده برجام  در شبکه مستند
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «360 درجه» به بررسی ابعاد مختلف خروج ایران از برجام و کاهش گام به گام تعهداتش در این توافق‌نامه می‌پردازد.

به‌ گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رئیس جمهور حسن روحانی با ارسال نامه‌ای به کشورهای حاضر در توافق هسته‌ای، تصمیم ایران برای کاهش تعهداتش را نسبت به این توافق‌نامه اعلام کرد و با تعیین ضرب‌الاجل 60 روزه برای کشورهای اروپایی خواستار حل شدن وضعیت بحرانی خرید نفت و مشکل تبادلات مالی و بانکی شد.

این اقدام که همزمان با اولین سالگرد خروج آمریکا از برجام صورت گرفت، واکنش‌های بسیاری را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش‌ها نسبت به این تصمیم ایران، خواستار تماس مقامات ایرانی با او جهت مذاکره شد و مقامات اروپایی نیز از لزوم ادامه برجام سخن گفتند. دیروز سران اروپایی برای بررسی ضرب‌الاجل برجامی ایران در بروکسل جلسه فوق‌العاده گذاشتند.

این قسمت از برنامه «360 درجه» با بررسی واکنش ایران و اروپا، آینده برجام و اقدامات متقابل ایران در راستای کاهش تعهداتش در این توافق‌نامه را زیر ذره‌بین می‌برد.

«360 درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

نظر شما