شهرام گیل‌آبادی:

ریاست جمهوری تأکید کرد که مطالبات هنرمندان نزد وزرای مربوطه مطرح شود/ پای صحبت‌های هنرمندان نشستن کاری پسندیده است

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۵:۵۱:۰۰
کد خبر: ۸۴۸۰۹۴
ریاست جمهوری  تأکید کرد که مطالبات هنرمندان نزد وزرای مربوطه مطرح شود/ پای صحبت‌های هنرمندان نشستن کاری پسندیده است
شهرام گیل‌آبادی با بیان اینکه هنرمندان شب گذشته در مراسم افطار ریاست جمهوری مسائل و دغدغه‌های جامعه هنری را مطرح کردند گفت: ریاست جمهوری به مطرح شدن مطالبات هنرمندان نزد وزرای مربوطه تأکید کرد.

شهرام گیل‌آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: شب گذشته در مراسم افطار ریاست جمهوری حضور داشتم و هنرمندان بسیاری در این مراسم حاضر بودند که مسائل و دغدغه‌های شخصی و صنفی‌شان را با جناب روحانی مطرح کردند و ایشان نیز دستوری برای پیگیری مطالبات هنرمندان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دفتر وی صادر کردند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

گیل‌آبادی خاطرنشان کرد: مسائل مطرح شده در جلسه شب گذشته حول سه محور کلی حقوق مدنی هنرمندان، حقوق معنوی و فکری و محیط کسب و کار هنرمندان بود. مسائلی چون بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی، امنیت شغلی، حقوق ایام بیکاری و مالیات ارزش افزوده که هنرمندان مطالبات بسیاری در این زمینه دارند در این جلسه مطرح شد که تا امروز این خواسته‌ها چندان جدی گرفته نشده بود و فکر می‌کنم این مسائل جزو دغدغه‌های اصلی هنرمندان ما هستند که امیدوارم با تمهیدات ریاست جمهوری مشکلات موجود به زودی حل شوند.

وی افزود: جناب روحانی نیز صحبت‌های ما را در این جلسه شنیدند و تأکید کردند مطالبات هنرمندان نزد وزرای مربوطه مطرح شوند، جلسات لازم گذاشته شده و نتیجه را برای اطلاع‌رسانی گزارش دهند.

مدیرعامل خانه تئاتر در ادامه اظهار داشت: به یقین وقت گذاشتن و پای صحبت‌های هنرمندان نشستن کاری پسندیده است که مسئولان عالی‌رتبه کشور می‌توانند به آن توجه داشته باشند چراکه هنرمندان پیشگامان توسعه یک کشور هستند و اگر چنین وقت‌هایی صرف شنیدن صحبت‌های هنرمندان هزینه نشود فرصت‌های خودمان را به مرور تبدیل به تهدید می‌کنیم. مطمئناً اگر این مشکلات ساده حل شوند جامعه می‌تواند از فرصت‌های خود بهره بگیرد و بی‌توجهی به هنرمندان می‌تواند منجر به اتفاقات تلخ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز