خانه کتاب جم سنتر با همکاری ققنوس برگزار می کند؛

«باب اسرار» نگرشی تازه بر ساحت معنوی مولانا

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۹:۴۱:۴۵
کد خبر: ۸۴۸۵۹۱
«باب اسرار» نگرشی تازه بر ساحت معنوی مولانا
"باب اسرار" عنوان اثری تازه از انتشارات ققنوس به قلم "احمد امید" و ترجمه ارسلان فصیحی است که رونمایی آن فردا سه شنبه، با حضور استادان و هنرمندان، به میزبانی خانه کتاب جم سنتر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رونمایی از کتاب "باب اسرار" به قلم "احمد امید" و ترجمه "ارسلان فصیحی" توسط انتشارات ققنوس در خانه کتاب  مجتمع جم سنتر (واقع در خیابان باهنر، خیابان جماران، مجتمع جم سنتر، طبقه ۲) ساعت 8:30 برگزار می شود. 

در این رونمایی که با حضور استادان، هنرمندان و علاقه مندان به حوزه عرفان وادبیات برگزار می شود، استاد علیرضا پورامید نویسنده، شاعر و موسیقی شناس درباره جایگاه مولانا  از منظر عرفانی و ادبی  به سخنرانی خواهد پرداخت. 

در این مراسم اجرای موسیقی توسط مجید رهنما "نی" هاشم احمدوند"آواز" مهوش کیانی خوانش "غزلیات مولانا" انجام خواهد گرفت و اجرای سماع  گروه "آقای سماع" با  پخش کلیپی ادامه خواهد داشت. 

همچنین در بخشی از این برنامه مترجم این اثر "ارسلان فصیحی" درباره چرایی انتخاب "باب اسرار" برای ترجمه آن و مسائل مختلف پیرامون ترجمه این کتاب به سخن خواهد پرداخت.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «باب اسرار» رمانی است معمایی و عرفانی که همین پیوند دیرینه و در عین حال نو معما و عرفان آن را چنان جذاب کرده که از همان نخستین صفحات مخاطب را با خود همراه می‌کند. زبان و زمان از مهم‌ترین نقاط قوت و جذابیت کتاب‌اند. از یک سو مولانا و شمس تبریزی در ترجمه فارسی این کتاب فرصت یافته‌اند که اندیشه‌های‌شان را به زبان خودشان بیان کنند، همان زبان غنی و قوی قرن هفتم که برای ما فارسی‌زبانان با عرفان و حکمت و زیبایی گره خورده است. از سوی دیگر، حضور شمس تبریزی در قرن حاضر و دنیای مدرن، که با زبان زمانه خودش حرف می‌زند و به سیاق زمانه خودش لباس پوشیده و رفتار می‌کند، موقعیت‌هایی خوش و خیال‌انگیز خلق کرده است که بر جذابیت داستان، که در لایه‌ای دیگر ماجرایی کاملاً پلیسی و امروزی را روایت می‌کند، افزوده است.

حضور در این رونمایی برای عموم آزاد است . 

بابا اسرار

 

نظر شما