در تقویم هنرمندان موسیقی ثبت شده؛

بهترین اثر شجریان متولد شد

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۴:۱۲:۱۹
کد خبر: ۸۴۸۹۵۴
بهترین اثر شجریان متولد شد
امروز 31 اردیبهشت ماه مصادف با تولد همایون شجریان فرزند محمد رضا شجریان است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این خواننده، آهنگساز و نوازنده پر کار موسیقی سنتی که به گفته محمد رضا شجریان فرزند خلف اوست امروز 31 اردیبهشت ماه در تهران دیده به جهان گشود.

همایون شجریان که فعالیتهای موسیقایی خود را از کودکی نزد پدرش محمدرضا شجریان ، ناصر فرهنگ فر، جمشید محبی و اردشیر کامکار  فرا گرفته است.

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ‌سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته‌ است، در سال ۱۳۸۲ منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. وی پس از آن در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد. پس از آن در مهرماه ۱۳۸۵ آلبوم با ستاره‌ها که حاصل همکاری او با محمدجواد ضرابیان می‌باشد را به بازار عرضه کرد.

در سال ۱۳۸۷ دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال ۱۳۸۸ و آلبوم شب جدایی را در سال ۱۳۸۹ منتشر کرد. در سال ۱۳۹۰ او آلبوم شوق نامه و ای جان جان بی‌من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه‌ای است که حاصل ۴ سال تلاش گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است.

همایون شجریان در سالهای اخیر در ارائه آثار  موسیقایی همچنان پیشرو است. 

خبرگزاری برنا تولد این هنرمند را به جامعه موسیقی تبریک می گوید. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز