در هیسپان تی‌وی؛

جان کودکان در میان زمین و آسمان

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۴:۵۱:۰۰
کد خبر: ۸۴۸۹۷۲
جان کودکان در میان زمین و آسمان
اولیور لابان و عکسی که وی از لحظه پرتاب پیکر بی‌جان کودکی در کشور هائیتی ثبت کرده، سوژه این هفته برنامه «عکس های تکان دهنده» شبکه هیسپان تی وی خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «عکس های تکان دهنده» که به تهیه‌کنندگی کیانوش الطافی روی آنتن می‌رود، در این هفته به بررسی عکس جنازه پرت شده کودکی که در روزهای نخست پس از وقوع زلزله در پورت اوپرنس پایتخت هائیتی ثبت شده می پردازد. در این عکس، پرستار جنازه کودکی را برای تخلیه از سویی به طرف مردگان پرتاب می‌کند و مادامی که پیکر بیجان کودک هنوز روی آسمان بود اولیویر لابان آن را ثبت کرد.

این عکس در ژانویه سال 2010 و پس از وقوع زلزله 7 ریشتری در عمق 5 کلیومتری جنوب پورت اوپرنس ثبت و در همان سال به عنوان عکس برگزیده جایزه جهانی عکس خبری شد. در جریان این زلزله حدود 300 هزار نفر در هائیتی کشته شدند و بسیاری از کلیساها، مدارس، بیمارستان ها و ساختمان های وابسته به وزارت‌خانه های این کشور به شدت آسیب دیدند.

اولیویر لابان، عکاس فرانسوی این عکس، متولد 1977 است که از سال 1999 عکاسی مطبوعاتی را به شکل جدی‌تری آغاز کرد و به طور خاص از بلایای طبیعی که زندگی مردم را به مخاطره می‌اندازد عکاسی می‌کند. وی در روزهای نخست پس از زلزله در پورت‌اوپرنس حاضر شد. و تنها سه روز پس از وقوع زلزله با تصویری رو به رو شد که ثبت آن باعث شد جهان به عمق فاجعه اتفاق افتاده در هائیتی پی ببرد.

برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان‌گردانی، روزهای پنج شنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن روز جمعه ساعت 10:15 و شنبه ساعت 5:15 بامداد خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز