پرس تی وی مرور می کند؛

پیشرفت‌های چشمگیر ایران در علم و فناوری

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۴۹۰۱۳
پیشرفت‌های چشمگیر ایران در علم و فناوری
برنامه این هفته «ایران امروز» ضمن مروری بر سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب درخصوص فاصله زیاد با قله های پیش بینی شده در حوزه علم و فناوری به رغم پیشرفت‌های چشمگیر کشور در این زمینه به بحث و گفت و گو پیرامون مسیر طی شده و اهداف پیش رو در اسناد بالادستی علمی و فناوری می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه که میزبان کارشناسانی همچون سعید سهراپ پور استاد دانشگاه صنعتی شریف، محمود تولایی عضو هیئت مدیره و رئیس انجمن ژنتیک ایران و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری است به رتبه‌های علمی ایران در رشته‌های مختلف و پیروزی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در المپیادهای علمی اشاره کرده و به سراغ موسسات پژوهشی برتر رفته و موفقیت‌های آنها را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

در این برنامه همچنین اشاره مقام معظم رهبری به بدخواهی و کینه‌توزی دشمنان و ناخشنودی آنان از جهاد علمی جوانان ایرانی و محدودیت‌هایی که غرب در امر پژوهش ایجاد کرده است مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

ارتباط دانشگاه و صنعت و نقش آن در توسعه کشور، سند نقشه جامع علمی کشور و اهداف آن، ضرورت حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از نخبگان و گرایش شدید جامعه به تحصیل در آموزش عالی و ایجاد انتظارات زیاد در فارغ التحصیلان از جمله محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی یوسف پور انوری و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:03 بامداد چهارشنبه 1 خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 07:00 و 20:00 ، پنجشنبه ساعت 09:00 و شنبه ساعت 12:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز