تولید رادیو تاجیکی؛

طنین سروش سحر در تاجیکستان

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۶:۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۴۹۰۴۷
طنین سروش سحر در تاجیکستان
ویژه برنامه «سروش سحر»، ویژه برنامه سحر رادیو تاجیکی اداره کل آسیای میانه و قفقاز در ایام ماه مبارک رمضان، مخاطبان بی شماری در تاجیکستان به خود جذب کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «مختار فرزادی» مدیر رادیو تاجیکی در این باره گفت: ویژه برنامه «سروش سحر» که به همت همکاران ایرانی و تاجیکی رادیو تاجیکی تولید می شود هر شب میهمان سفره سحرگاهی مخاطبان کشور تاجیکستان است.

مختار فرزادی افزود: این برنامه به مدت 90 دقیقه شامل محتوای مذهبی و فرهنگ اسلامی همچون گفت و گو با کارشناسان مذهبی، تواشیح- تفسیر آیات قرآن- ترتیل قرآن و ادعیه سحرگاهان است.

مدیر رادیو تاجیکی با اشاره به نظرسنجی های هفتگی در کشور تاجیکستان که با هدف کیفیت سنجی برنامه های رادیو تاجیکی صورت می گیرد، گفت: نظرسنجی اخیر رادیو تاجیکی به برنامه سحرگاهی «سروش سحر» تعلق گرفت و طی آن مخاطبان ولایات «ختلان»، «بدخشان»، «سغد» و ناحیه تابعه مرکز تاجیکستان در گفت و گوی تلفنی و پیام های مکتوب رضایت خود را از این برنامه اعلام کردند.

«شریف خان» از شهروندان سغدی درباره ضرورت نیاز حضور رسانه ای همچون رادیو تاجیکی گفت : رسانه پاک و سالم در تاجیکستان حکم کیمیا را دارد و صدای خراسان «رادیو تاجیکی» تنها رسانه شنیداری است که صدای پاک تولید و پخش می کند.

وی همچنین از دست اندرکاران برنامه رمضانی «سروش سحر» که مردم تاجیکستان را از فضیلت های ماه مبارک رمضان آگاه می سازند تشکر و ابراز امیدواری کرد که زمان پخش رادیو تاجیکی افزایش یابد تا مردم از برنامه های متنوع آن بیشتر بهره مند شوند.

«محمود اف » شهروند سغدی دیگر ، یکی از مزیت های برنامه سحرگاهی رادیو تاجیکی را آشنا سازی مخاطبان با آداب و رسوم مسلمانان جهان توصیف کرد.

«قادراف» یکی از ساکنان ناحیه مرکزی تاجیکستان نیز با تشکر از تلاش های عوامل برنامه سحرگاهی رادیو تاجیکی گفت: این امر بسیار مهمی است که جمعی از خویشاوندان ما در ایران با هدف آگاه سازی مردم تاجیکستان ، برنامه های مفیدی تولید و برای ما از رادیو تاجیکی پخش می کنند.

«احمداف» از ساکنان بدخشان هم می گوید: سال هاست ما به رادیو تاجیکی عادت کرده ایم و هر سحرگاه با صدای خراسان «رادیو تاجیکی» ساعات سحرگاهان را می گذرانیم و از برنامه های معارفی آن بهره می جوییم.

«نقشین آوا» یکی دیگر از مخاطبان رادیو تاجیکی هم می گوید: برنامه سحرگاهی رادیو تاجیکی امور معنوی و فرهنگ دینی ما را تقویت می کند.

وی افزود: من همیشه پای سخنان کارشناسان مذهبی که رادیو تاجیکی در برنامه سحرگاهی پخش می کند می نشینم و از کلام وحی که به صورت ترتیل خوانی پخش می شود بهره می برم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز