برنامه ای برای ​کودکان و نوجوانان مخاطب الکوثر؛

کودکی در قاب رنگارنگ رمضان

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۷:۴۷:۱۲
کد خبر: ۸۴۹۰۵۵
رمضان امسال برای کودکان و نوجوانان عرب زبانی که بیننده شبکه الکوثرند، سالی ویژه است. رمضانی که از قاب رنگارنگ الکوثر، با برنامه هایی جذاب و دیدنی، تماشایی تر از هر سال شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مدیرگروه کودک و نوجوان شبکه جهانی الکوثر در خصوص برنامه های ماه مبارک رمضان این گروه می گوید: هرسال با شروع ماه مبارک رمضان، تنوع و تغییراتی در برنامه های شبکه های مختلف سیما و شبکه های برون مرزی از نظر محتوای برنامه ها تا سبک اجرای مجریان رخ می دهد.

یوسفی می افزاید: تقریبا از اواخر سال گذشته بود که برنامه ریزی ها برای اجرای برنامه ای جذاب و دیدنی برای ماه مبارک رمضان با برگزاری جلسات متعدد آغاز شد.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جهانی الکوثر اظهار می کند: امسال برای ماه مبارک رمضان ، اجرای مسابقه ای جدید به لحاظ محتوا و از همه مهم تر سبک اجرای متفاوتی را برای مخاطبان خود در نظر گرفتیم که در نوع خود، قابل توجه و حتی کم سابقه است.

این مسابقه با نام «واحة الاسرار» به تهیه کنندگی علی شعبانی مسابقه ای زنده برای مخاطب نوجوان است. مسابقه به لحاظ فنی در بزرگترین ویدئو وال LED سازمان اجرا می شود که با طراحی و استفاده از فورگراندهای سه بعدی بر جذابیت آن افزوده شده است.

یوسفی ادامه می دهد: اجرای این برنامه را به یک جوان که اصالتا فلسطینی است سپردیم. «علی الخلیلی» جوان پر انرژی و هنرمندی است که اجرای این برنامه را برعهده گرفت.

مدیرگروه کودک و نوجوان همچنین درباره حضور در شبکه های اجتماعی و کانال های ارتباطی سوشیال مدیا نیز عنوان می کند: استقبال مخاطبان از برنامه و نوع اجرا بسیار قابل توجه بود و از کشورهایی چون بحرین، اتیوپی، آلمان، عراق، موریتانی، مراکش، سوریه و ... برای شرکت در مسابقه تماس های تلفنی بی شماری صورت گرفته است.

وی خاطرنشان می کند: از آن جایی که برای شرکت در مسابقه با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شدیم و با توجه به محدودیت زمانی، امکان شرکت برای همه وجود نداشت، مسابقه دیگری در کنار این مسابقه با عنوان عکس و ویدئو با موضوع رمضان هم برگزار کردیم که مخاطبان با ارسال عکس، نقاشی و ویدئو در این مسابقه شرکت می کنند که ان شاءالله در پایان ماه مبارک رمضان نفرات برگزیده معرفی می شوند.

یوسفی با اشاره به استقبال و بازخورد های خوب مخاطبان از این مسابقه می افزاید : بعد از پایان ماه مبارک رمضان پخش مسابقه «واحة الاسرار» از شبکه الکوثر ادامه خواهد داشت.

او ادامه می دهد: برای ایجاد جذابیت و نزدیکی بیشتر مخاطبان، مجری برنامه از لباس های سنتی کشورهایی همچون یمن، سوریه، تونس، مراکش و ... استفاده کرده است.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه الکوثر، استفاده نمادین از لباس سایر کشورهای اسلامی را باعث به وجود آمدن حس همدلی و نزدیکی بیشتر مخاطبان به برنامه ها عنوان کرده و می گوید: در واقع با این کار نشان می دهیم که مرزهای جغرافیایی نمی تواند باعث جدایی و فاصله بین قلوب شود.

وی اضافه می کند: برای اجرا در روز جهانی قدس نیز قرار شد مجری که اصالتا فلسطینی است، با لباس سنتی فلسطینی برنامه را اجرا کنند.

مدیر گروه گودک و نوجوان شبکه الکوثر از دیگر اقدامات این گروه در ایام ماه مبارک رمضان را پخش انیمیشن «خاتم الرسل» برمی شمرد که نخستین بار از این گروه پخش می شود.

انیمیشن «خاتم الرسل» به تهیه کنندگی داریوش دالوند و کارگردانی کیانوش دالوند در 28 قسمت به داستان زندگی رسول اکرم (ص) می پردازد که از عام الفیل آغاز و با فتح مکه خاتمه می یابد.

از مهم‌ترین جنبه‌های این سریال استفاده از تکنیک سه بعدی و جلوه‌های ویژه است. داستان زندگانی پیامبر اسلام (ص) در این مجموعه از زبان « سلمان فارسی» کاراکتر انیمیشن برای پسربچه‌ای از اهالی شهر مدائن روایت می‌شود.

نظر شما
پرونده ویژه