در پرس تی وی بررسی می‌شود؛

افزایش هزینه های نظامی و ارتباط آن با گسترش فقر در جهان

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۰۴:۵۷:۰۰
کد خبر: ۸۴۹۴۸۴
افزایش هزینه های نظامی و ارتباط آن با گسترش فقر در جهان
افزایش هزینه های نظامی کشورهای جهان و ارتباط آن با گسترش روزافزون فقر در دنیا عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) مورد نقد و گفت و گو قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه ضمن مروری بر گزارش جدید منتشر شده از سوی موسسه بین المللی صلح استکهلم درخصوص بودجه نظامی کشورهای مختلف جهان و رشد بی سابقه آن در سال گذشته، حضور آمریکا در صدر کشورهایی با بیشترین هزینه و بودجه برای تجهیزات نظامی را مورد بررسی قرار می دهد.

این برنامه در ادامه ضمن واکاوی بودجه نظامی آمریکا در طی سال های اخیر و در سال 2019 به بحث و تبادل نظر پیرامون بودجه نظامی روسیه، عربستان سعودی، هند، فرانسه، بریتانیا و ژاپن به عنوان کشورهایی با بیشترین هزینه نظامی در سال 2018 خواهد پرداخت.

مقایسه میان هزینه های نظامی در کشورها و میزان فقر در میان مردم و پایان فقر و گرسنگی در دنیا با صرف تنها 10 درصد از هزینه های نظامی جهان از دیگر مباحث مورد بررسی در این برنامه است.

«شکاف اقتصادی» با اجرای و تهیه کنندگی کاوه تقوایی، ساعت 01:00 بامداد جمعه 3 خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 01:03 بامداد، یکشنبه ساعت 09:00 و 20:00 و دوشنبه ساعت 12:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز