انتشار یک مجله تخصصی در حوزه شعر

«وزن دنیا»؛ رسانه‌ی شعر ایران متولد شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۱۶:۲۵
کد خبر: ۸۴۹۴۸۸
«وزن دنیا»؛ رسانه‌ی شعر ایران متولد شد
نخستین شماره‌ی ماهنامه‌ی «وزن دنیا» منتشر شد. این نشریه که به صورت تخصصی در حوزه شعر و با شعار «رسانه‌ی شعر ایران» منتشر شده است می خواهد در هر شماره‌ با انتشار آثاری از شاعران 10 استان کشور به همراه نمونه شعرهای شاعران استان تهران، و نیز آثار فارسی‌زبانان «آن‌سوی مرزها» رسانه ای برای شاعران ایران باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مجله «وزن دنیا» که با هدف پایه گذاری یک رسانه مستقل برای شعر ایران و با شعار «رسانه‌ی شعر ایران» فعالیت خود را آغاز کرده است علاوه بر اینکه همه ظرفیت های شعری در قوالب مختلف، از اشعار نیمایی و سپید تا غزل و ترانه را مورد توجه قرار داده، تهیه‌ی پرونده‌هایی درباره شعر معاصر، شاعران مهجور و مجموعه شعر‌های تازه نشر یافته و مورد توجه واقع شده را از اهداف خود برشمرده است. همچنین گزارش‌هایی پیرامون رخدادهای مهم روز و مناسبت های تاریخی در حوزه شعر از دیگر مواردی است که تحریریه‌ی «وزن دنیا» برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.

اولین شماره‌ی «وزن دنیا»، با پرونده ای درباره نیما یوشیج و با آثاری متعدد از شاعران استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، یزد و شعر شاعران آن‌سوی مرزها در اولین روز خرداد 98 منتشر شده است.

در بخشی از مطلب ورودی این مجله درباره «وزن دنیا» آمده است: « وزن دنیا، کجای شعر ایستاده است؟ وزن دنیا ماهنامه ای از شعر لبالب و خانه ی شعر است. وزن دنیا می خواهد کنار برنای پیر شعر بنشیند و از هجمه «دلتان خوش است! چه کسی شعر می خواند» نترسد و زیر نام مستقل و بلند شعر فارسی، مجله ای مستقل باشد که دستش روی زانوی خودش است و امیدش به خیالِ شاعران ایران.»

آدرس سایت این مجله www.vaznedonya.ir  است و علاقه مندان به شعر می توانند وزن دنیا را با آدرس @vaznedonya در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

پوریا سوری؛ صاحب امتیاز و مدیرمسئول این ماهنامه تخصصی است و شورای سردبیری مجله را علی مسعودی نیا، سید فرزام حسینی و پوریا سوری تشکیل می دهند.

«وزن دنیا» در ۲۰۸ صفحه و با قیمت ۳۰هزار تومان هم‌اکنون در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی منتخب در سراسر ایران در دسترس علاقه مندان است.

وزن دنیا

نظر شما
پرونده ویژه