۳۰ سریال برگزیده ماه رمضان؛

سریالی که صدای اصفهانی ها را در آورد

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۱:۱۱:۴۴
کد خبر: ۸۵۰۰۰۴
سریالی که صدای اصفهانی ها را در آورد
حسن فتحی سال 89 سریال «در مسیر زاینده‌رود» را ساخت که از شبکه یک سیما پخش شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «در مسیر زاینده‌رود» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه در ماه مبارک رمضان سال 89 از شبکه یک سیما پخش شد. بخشی که این سریال را در ذهن ها ماندگار کرد موسیقی متن بود که احسان خواجه امیری برعهده داشت و قطعات خلاصم کن، تو بمان، چراغ زندگی، عمر سبک را برای این مجموعه تلویزیونی خواند.

جوان فوتبالیستی به نام مهران سارنگ (اشکان خطیبی) برای قرارداد با یک باشگاه اصفهانی به اصفهان می‌آید و ناخواسته جوانی اصفهانی به نام مسعود مصیب را به قتل می‌رساند و...

مهدی سلطانی در نقش (بهزاد)، حسین محجوب (مصیب)، مهرانه مهین‌ترابی (مادر مهران)، خطیبی (مهران سارنگ)، بهنوش طباطبایی (نامزد مهران)، هومن برق‌نورد (گرکانی)، پردیس افکاری (صحبی)، افسانه پاکرو (جواهر)، مسعود رایگان (سماواتی)، مهدی باقربیگی (مسعود) در این سریال ایفای نقش کردند.

همچنین در بخش‌هایی از این مجموعه وحید شمسایی، آرش برهانی، کریم باقری، اسماعیل فرهادی، محمد صلصالی، فرشید طالبی، احمد جمشیدیان و مهدی جعفرپور حضور یافتند.

پس از پخش این مجموعه اعتراض‌های فراوانی نسبت به لهجه اصفهانی به کار رفته در این مجموعه شکل گرفت. عده‌ای معتقد بودند این لهجه مردم اصفهان نبوده و آن را لهجه مردم حواشی اصفهان دانستند.محمدتقی رهبر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تذکر نسبت به رئیس صدا و سیما این مجموعه را توهین به مردم اصفهان قلمداد نمود. استاندار اصفهان نیز خواستار توقف پخش این مجموعه شد.

اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی به نمایندگی از گروه از مردم اصفهان عذرخواهی نمود. او زمان کوتاه را موجب این اشتباهات دانست.

نظر شما
پرونده ویژه