با نمایش مستند «قهرمان آخر»؛

بزرگداشت خالق «قیصر» در کانادا

۱۳۹۸/۰۳/۰۶ - ۱۰:۰۳:۱۰
کد خبر: ۸۵۱۱۲۹
بزرگداشت خالق «قیصر» در کانادا
مراسم شب سینمای مسعود کیمیایی با نمایش مستند «قهرمان آخر» بامداد روز گذشته یکشنبه پنج خردادماه در کانادا برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مراسم شب سینمای مسعود کیمیایی با نمایش مستند «قهرمان آخر» ساخته جواد طوسی که به زندگی حرفه‌ای این فیلمساز می‌پردازد، بامداد روز گذشته، یکشنبه پنج خردادماه در بنیاد پریا تورنتو کانادا به همت گروه هنری «موج نو» با مدیریت عارف محمدی برگزار شد.

کیمیایی در پیامی ویدئویی ضمن تشکر از بانیان این مراسم درباره سختی‌های ساخت یک مستند گفت: زمانی که جواد طوسی پیشنهاد ساخت یک مستند از فیلم‌های من را داد به وی گفتم که ساخت مستند کار مشکلی است چرا که مستندات سخت کنار هم جمع می‌شوند. با این حال جواد طوسی به دلیل اینکه به سینمای من علاقه‌مند است و خودش نیز به همین شکل فکر می‌کند این فیلم را ساخت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: پیش از ساخت «قهرمان آخر» چند فیلم از من ساخته شده است که دوستشان ندارم. فیلمی که بهتر از آثار دیگر ساخته شده فیلم المیرا مقدم با نام «سوار خسته می تازد» است؛ در واقع این فیلم به آن بخشی از من که به ادبیات مربوط می‌شود پرداخته است.

در این مراسم پس از نمایش «قهرمان آخر»، محمدمهدی دادگو تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، حسین معززی‌نیا منتقد، نویسنده و مدرس سینما و عارف محمدی منتقد و مستندساز و مجری برنامه درباره موج نو در سینمای ایران، سینمای کیمیایی و نقش آثار او در تاریخ سینمای ایران صحبت کردند.

نظر شما