از پرس تی وی؛

نگاهی به راه حل ایران برای مساله فلسطین

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۳:۳۷:۳۲
کد خبر: ۸۵۱۶۱۸
نگاهی به راه حل ایران برای مساله فلسطین
برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در آستانه روز جهانی قدس به بررسی رویکرد ایران به مساله فلسطین و دفاع از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین قدس شریف می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی یوسف پور انوری، ضمن مروری بر تاریخچه مساله فلسطین و دیدگاه های متفاوت حکومت ایران نسبت به این موضوع در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دلایل انتخاب روز قدس در جمعه آخر ماه رمضان و تاثیر آن بر ایجاد اتحاد و اجماع بر سر مساله فلسطین میان مسلمانان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

در ادامه این برنامه دلایل مخالفت جمهوری اسلامی ایران با اسراییل از جمله همکاری با رژیم پهلوی در سرکوب مخالفین، همکاری نزدیک موساد و ساواک، روی کار آمدن آن از طریق زور و اشغال و جعلی بودن هویت آن، برخورداری از سیستم آپارتایدی و رویکرد نژادپرستانه، اشغالگری کشورهای همسایه اش، داشتن نقشه های بزرگ برای ادامه این اشغال گری از نیل تا فرات، بنیان گذاری تروریسم دولتی و فعالیت گسترده در این زمینه در سراسر جهان و به ویژه منطقه و ترور دانشمندان هسته ای ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

این برنامه در ادامه با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در موصوف کردن اسرائیل به یک غده سرطانی، اثبات هر چه بیشتر این بیانات از طریق حضور پررنگ اسراییل در اختلاف افکنی در دنیای اسلام، تشویق و تهییج نیروهای خارجی به حمله به کشورهای خاورمیانه، اشغال خاک چهار کشور منطقه، حمایت از نیروهای تروریستی و ظلم به ملت محروم فلسطین و توجیه آن در رسانه های دنیا را مورد واکاوی قرار خواهد داد.

این برنامه همچنین با اشاره به حمایت ایران از حزب ا... لبنان برای جلوگیری از اشغال گری صهیونیست ها به گفت و گو پیرامون تلاش ایران برای حل مسالمت آمیز موضوع فلسطین پرداخته و ارایه   پیشنهاد برگزاری رفراندوم با حضور تمام ساکنان مشروع این سرزمین از سوی رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۹ را مورد نقد و تبادل نظر قرار می دهد.

تلاش دولت ترامپ از طریق ارایه راه حل بحران فلسطین برای راضی نگه داشتن ظاهری طرفین و عدم توجه به حقوق تضییع شده ملت فلسطین در طرح معامله قرن نیز از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:03 بامداد چهارشنبه 8 خرداد از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 07:00 و 20:00 ، پنجشنبه ساعت 09:00 و شنبه ساعت 12:00 پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز