در شبکه های العالم و الکوثر؛

ویژه برنامه های تلویزیون برای روز جهانی قدس

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۶:۱۰:۳۷
کد خبر: ۸۵۱۷۶۷
ویژه برنامه های تلویزیون برای روز جهانی قدس
با فرا رسیدن روز جهانی قدس، دو شبکه العالم و الکوثر معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه هایی ویژه این روز تدارک دیده اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «یوم القدس العالمی» ویژه برنامه ای سه ساعته است از گروه سیاسی شبکه الکوثر است که علاوه بر دعوت از کارشناسان مطرح ، راهپیمایی روز قدس را به صورت زنده در ایران و سایر نقاط پوشش خواهد داد.

برنامه پرمخاطب «قضیه ساخنه» این شبکه نیز در دو برنامه 45 دقیقه ای به صورت زنده ، با محوریت روز قدس در گروه سیاسی شبکه الکوثر برای این روز در نظر گرفته شده است.

همچنین گزارشات ارسالی خبرنگاران شبکه الکوثر به ویژه از رام الله ، غزه، تهران و بیروت به صورت ارتباط زنده و آیتم تولیدی در بخش های مختلف خبری و در کنداکتور شبکه پخش خواهد شد.

گروه کودک و نوجوان شبکه الکوثر نیز با پخش انیمیشن «کودک و سرباز» به استقبال روز جهانی قدس خواهد رفت . کلیپ و انیمیشن تک قسمتی با موضوع مسائل فلسطین از دیگر برنامه های این گروه برای روز قدس است. مسابقه «واحة الاسرار» (جزیره اسرارآمیز) هم به صورت ویژه به فلسطین و روز قدس خواهد پرداخت

و اما شبکه العالم به مناسبت روز جهانی قدس با هفت تن از رهبران و شخصیت های درجه یک فلسطینی و غیر فلسطینی گفت و گو کرده است. این سلسله گفت و گوها به سیاست های ترامپ و معامله قرن که با هدف نابودی قضیه فلسطین و استیلای کامل صهیونیست ها بر تمام اراضی فلسطین است اشاره دارد و از نقش کلیدی مقاومت و راهپیمایی روز قدس و راهپیمایی های بازگشت در اراضی اشغالی در به شکست کشاندن سیاست های ترامپ و نتیناهو و هم پیمانان عرب آنها سخن می گوید.

همچنین شبکه العالم در هفته منتهی به روز جهانی قدس گلچینی از بهترین مستندهای تولیدی خود درباره بیت المقدس و تاریخ فلسطین و فعالیت های گروه های مقاومت در غزه و کرانه باختری را به نمایش گذاشته است.

برنامه صبحگاهی «صباح جدید» در روزهای منتهی به روز قدس میزبان گزارش ها و مهمانان ویژه خواهد بود تا درباره فلسطین و روز قدس صحبت کنند. در این ایام هنرمندان کاریکاتوریست با حضور در برنامه زنده صباح جدید با خلق تصاویر مرتبط هنرنمایی خواهند کرد.

کلیپ ؛ آنونس و میان برنامه های گرافیکی از دیگر آیتم های کنداکتور شبکه العالم در هفته منتهی به روز جهانی قدس هفته است. در این ایام بطور ویژه اینفوگرافیک های جذاب با موضوع معرفی رهبران فلسطینی شهید از جمله عزالدین قسام، رنتیسی، فتحی شقاقی و شیخ احمد یاسین تولید و پخش خواهد شد.

در این ایام همچنین برنامه های شبکه العالم مانند «مع الحدث»، «پانوراما»، «نوافذ» و «هشتگ» رنگ و بوی فلسطین و روز قدس می گیرند.

در برنامه «نوافذ» که میزگردی با حضور چهار شخصیت سیاسی و دانشگاهی است به ابعاد حقوق بین المللی و سیاسی معامله قرن و تاثیر آن بر معادلات منطقه اشاره شده و نقش آمریکا ، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اروپا در پرونده فلسطین و تاریخ اعطای امتیازات به رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

بخش های خبری العالم نیز با اخبار و گزارش های زنده از فلسطین، غزه و کرانه باختری این موضوع را به طور ویژه پوشش می دهند.

برنامه های روز جهانی قدس شبکه العالم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به اوج خود می رسد و با پوشش خبری 8 ساعته ، با دعوت از کارشناسان برجسته و خبرنگاران داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس در اقصی نقاط جهان را منعکس، تحلیل و تفسیر می کنند.

بازتاب و تحلیل رسانه های خارجی از حضور و حمایت مردم از آرمان قدس و مردم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها از دیگر برنامه های شبکه العالم خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز