بازیگران مرد گران‌تر هستند یا بازیگران خانم؟ (بخش چهارم)

درمورد دستمزد بازیگران هیچ قانون نوشته شده‌ای وجود ندارد!

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۳۷۷۱
درمورد دستمزد بازیگران هیچ قانون نوشته شده‌ای وجود ندارد!
در بخش چهارم گزارش دستمزد بازیگران مرد و زن سینمای ایران، با مسعود ردایی، تهیه‌کننده سینما، به گفت‌وگو پرداختیم. او می گوید: متاسفانه در کشور ما برخلاف کشورهای دیگر هیچ قانون نوشته شده‌ای درمورد دستمزد بازیگران وجود ندارد.

مسعود ردایی، تهیه کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا میزان دستمزد بازیگران را وابسته به توانمندی آنها دانست و گفت: دستمزد بازیگران براساس توانمندی، نقش و فیلمنامه تعیین می‌شود. در همه کشورهای دنیا قانون این است که هر بازیگری بر اساس همین اِشل‌ها دستمزد مشخصی دارد اما متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست و قانون نوشته شده ای در این باره وجود ندارد. برای مثال یک بازیگر استار آقا قیمتش 700 تا 1 میلیارد تومان است و بازیگر دیگری 100 میلیون تومان می‌گیرد. از نظر کیفی نمی‌توان به طور قطع گفت دستمزد بازیگران مرد بیشتر است یا زن، تمام مواردی که عرض کردم در تعیین دستمزد موثر هستند.

تهیه کننده فیلم «سه بیگانه» در ادامه با اشاره به عوامل موثر در تعیین دستمزدها بیان داشت: در یک فیلم سینمایی عوامل و عناصر زیادی وجود دارد که میزان دستمزد بازیگر را مشخص می کند. نوع نقش، تفکر تهیه کننده و کارگردان، لوکیشن فیلمبرداری (تهران یا شهرستان) و...  بر دستمزد بازیگران چه خانم چه آقا تاثیر بسزایی دارد.

مسعود ردایی

ردایی در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث می شود هر بازیگری قیمت مشخصی داشته باشد، تصریح کرد: در درجه اول توانمندی و حرفه ای بودن بازیگر، درجه دوم معروف و محبوب بودن آن و مرحله بعدی ظاهر است که باعث می شود هر بازیگری برای خودش قیمت مشخصی داشته باشد. همین موارد است که عامل به وجود آمدن این شرایط شده است، همین وضعیتی که هر بازیگری برای خودش دستمز تعیین می کند.

این تهیه کننده درمورد مبنای دستمزد بازیگران کار اولی گفت: من بارها تجربه کار با بازیگران کار اولی را داشتم. این مدل از بازیگران چون بار اولشان است کار می کنند قطعا دستمزد بالایی برای آنها درنظر گرفته نمی‌شود. در واقع ما تهیه کنندگان و تمام عوامل تلاش خود را می‌کنیم یک بستری را ایجاد کنیم تا این جوانان پرانرژی نقش ایفا کنند. این بهترین و تعالی ترین راه پیشرفت یک بایگر است، برای اینکه به بازی در فیلم های دیگر هم راه پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز