بازیگران مرد گران تر هستند یا بازیگران خانم؟(بخش پایانی)

سینمای ایران روی دوش بازیگران مرد می چرخد/ دستمزدهای بادآورده در نمایش خانگی توقع بازیگران تلویزیون را بالا برده!

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۸۵۳۸۳۹
سینمای ایران روی دوش بازیگران مرد می چرخد/ دستمزدهای بادآورده در نمایش خانگی توقع بازیگران تلویزیون را بالا برده!
در بخش سوم گزارش دستمزد بازیگران زن و مرد، با علیرضا سبط احمدی تهیه کننده سریال های «همسایه ها»، «آن سفر کرده»، «خوب، بد، زشت» به گفت و گو پرداختیم که حاصل آن را در ادامه از نظر می گذرانید.

علیرضا سبط احمدی، تهیه کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا دستمزد بازیگران مرد را بیشتر از خانم‌ها دانست و گفت: در ایران هم مانند سایر کشورها، دستمزد بازیگران مرد بیشتر از زنان است. دلیلش هم این است بازیگر استار مرد هر شوخی می‌تواند کند، هر گونه روابطی می تواند داشته باشد و هر دیالوگی را می‌گوید اما بازیگر استار زن به دلیل اینکه امکان انجام این موارد را ندارد باید در کنار بازیگر مرد قرار گیرد و مکمل آن باشد. به همین دلیل است که سینمای ما روی دوش بازیگران مرد می‌چرخد. همین مسئله باعث می‌شود دستمزدهایشان هم بالا رود و روی میلیارد قرار گیرد.

تهیه‌کننده سریال «همسایه‌ها» در ادامه با اشاره به اینکه در ایران تهیه‌کنندگان باید کمپانی تشکیل دهند، تصریح کرد: در همه جای دنیا اینگونه است که تهیه کنندگان از شخصیت حقیقی خود خارج شده و به یک کمپانی تبدیل می‌شوند. در کشور ما هم تهیه کنندگان باید به این شکل فعالیت کنند تا بتوانیم به صورت منسجم و برنامه ریزی شده پیش رویم. ما تهیه کنندگان باید در این کمپانی بازیگران ناآشنا و کار اولی را جذب کنیم، روی آنها سرمایه گذاری کرده و تا مدت ها حق امتیاز آنها را داشته باشیم. متاسفانه چون سیستماتیک کار نمی‌کنیم برای چندماه بعدمان هم برنامه‌ای نداریم.

علیرضا سبط احمدی

سبط‌احمدی با تاکید براینکه نمایش خانگی توقع بازیگران تلویزیون را بالا برده بیان داشت: من نمی‌خواهم اسم پول‌های نمایش خانگی را اختلاس، پولشویی، کثیف و... بگذارم؛ من به این نوع از پول‌ها، بادآورده و بدون حساب و کتاب می‌گویم. این پول‌ها باعث شده هزینه‌ها بدون هیچ حساب و کتابی به صورت غیرمنطقی در نمایش خانگی بالا رود. نمایش خانگی هم برای اینکه گیشه خود را داشته باشد و CD هایش را بفروشد مجبور است از استارها با دستمزدهای خیلی بالا استفاده کند. در غیر این‌صورت نمی تواند حتی پولی که هزینه کرده است را برگرداند.

وی ادامه داد: وقتی بازیگری در نمایش خانگی چندصد میلیون تومان می‌گیرد، طبیعی است در تلویزیون به مبالغ ما و بودجه محدودی که داریم اکتفا نمی کند. در نتیجه میزان دستمزد بازیگران تلویزیون هم تحت تاثیر قرار گرفته و بالا رفته است.

سبط‌احمدی با اشاره به اینکه دلیل افزایش ورود بازیگران کار اولی به تلویزیون، دستمزد بالای بازیگران است، گفت: ما تهیه‌کنندگان در تلویزیون با توجه به بودجه محدودی که داریم از پس دستمزد بازیگران برنمی‌آییم، به همین دلیل از بازیگران ناآشنا و تئاتری استفاده می‌کنیم که البته به نظر من اتفاقی خرسند است چراکه هم ما پول‌مان را مدیریت می‌کنیم هم اینکه چهره‌های جدید و با استعداد معرفی می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز