با هدف آشنایی علاقمندان با سبک و ژانرهای مختلف موسیقی؛

دوره های مختلف آموزش موسیقی در خانه اش برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۲:۰۱:۰۰
کد خبر: ۸۵۳۸۴۰
دوره های مختلف آموزش موسیقی در خانه اش برگزار می شود
مجموعه کلاس های آموزشی خانه موسیقی با عنوان های «آشنایی با موسیقی ایرانی» و «آشنایی با موسیقی کلاسیک» و «کارگاه ترانه و تلفیق شعر و موسیقی» بعد از ماه رمضان برگزار می شود و ثبت نام آن آغاز شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجموعه کلاس های آموزشی خانه موسیقی با عنوان های «آشنایی با موسیقی ایرانی» و «آشنایی با موسیقی کلاسیک» و «کارگاه ترانه و تلفیق شعر و موسیقی» بعد از ماه رمضان برگزار می شود و ثبت نام آن آغاز شد.  این کلاس ها با هدف آشنایی علاقمندان با سبک و ژانرهای مختلف موسیقی به همت کانون پژوهشگران خانه موسیقی برگزار می شود.

کلاس «آشنایی با موسیقی کلاسیک» روزهای شنبه ساعت 18:30 (6:30 عصر) با تدریس بهمن مه آبادی(نوازنده و مدرس ویولن و آهنگساز) برگزار می شود. در این کلاس ها قرار است مباحث مبانی صوت (زیر و بمی، دینامیسم و تمبر صدا)، عوامل ایجاد صوت در موسیقی (صدای انسان و ساز)، عوامل مهم ساختاری در موسیقی (ریتم، ملودی و هارمونی)، سواد موسیقی (خواندن، اجرا کردن و نوشتن)، سلفژ در موسیقی (پارلات و کانتات)، نوع ساختاری موسیقی (تُنال و آتنال)، بافت‌های موسیقی، فرم‌های موسیقی، خاستگاه هنری یا صنعتی موسیقی، عوامل اجرایی موسیقی و سبک‌های موسیقی و مکاتب تأثیرگذار تدریس شود.

کلاس «آشنایی با موسیقی ایرانی» در 12جلسه و روزهای چهارشنبه ساعت 18 (6 عصر) با تدریس آروین صداقت کیش (پژوهشگر موسیقی) برگزار می شود. در این دوره‌ شرکت‌کنندگان به شکل مختصر با دستگاه‌های موسیقی ایرانی آشنا می‌شوند (هر دستگاه یا آواز یک جلسه) و یاد می‌گیرند چطور آنها را تنها با شنیدن تشخیص بدهند. گوشه‌های مهم هر دستگاه را می‌شناسند و بعضی از اجراهای کلاسیک و برجسته‌ی هر کدام را می‌شنوند. به علاوه آثار موسیقی ارزشمند ساخته‌شده (تصنیف، پیش‌درآمد، رنگ، چهارمضراب، ضربی، قطعه‌ی آزاد و ...) در هر یک از دستگاه‌ها در حد و حدود وقت این دوره در جلسه‌ی مربوطه می‌شنوند و کمی درباره‌ی قالب هر کدام و ارتبطشان با دستگاه می‌آموزند.

کارگاه «ترانه و تلفیق شعر و آواز» در 12جلسه و روزهای سه شنبه ساعت 18:30 (6:30 عصر) با تدریس سهیل محمودی (شاعر و ترانه سرا) برگزار می شود. آشنایی با قالب ترانه، شرح و توضیح ظرایف و دقایق ترانه سرایی، تلفیق شعر و موسیقی و واژه پردازی در ترانه ها با ذکر نمونه هایی از ترانه های قدیم و جدید از مباحثی است که در این کارگاه مطرح می شود.

هزینه شرکت علاقمندان در هر یک از دوره ها 600 هزار تومان است که اعضای خانه موسیقی (با ارائه کارت معتبر عضویت) و خبرنگاران از تخفیف 40 درصدی برخوردار هستند. 

به شرکت کنندگان پس از اتمام کلاس ها گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد.

این کلاس ها از پس از ماه رمضان برگزار می شود و علاقمندان برای ثبت نام و کسب اطلاع بیشتر می توانند به خانه موسیقی واقع در خیابان فاطمی غربی، نرسیده به جمالزاده، پلاک 270 مراجعه یا با تلفن های 66917711-66917712 تماس حاصل نمایند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز