با حمایت معنوی ؛

اقدام فرهنگ جدید ی پرویز پرستویی همراه با نسیم ادبی

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۸:۵۹:۳۰
کد خبر: ۸۵۴۰۷۶
اقدام فرهنگ جدید ی پرویز پرستویی همراه با نسیم ادبی
نسیم ادبی قصد دارد نمایش «قصه ظهر جمعه» را از ۱۷ خرداد با حضور هنرجویانش در تماشاخانه سپند اجرا کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نسیم ادبی بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون که این شب‌ها با سریال «برادرجان» به کارگردانی محمدرضا آهنج هر شب از شبکه سه سیما دیده می‌شود، قصد دارد در تازه‌ترین فعالیت تئاتری اش نمایشنامه «قصه ظهر جمعه» را با بازی هنرجویانش روی صحنه ببرد.

این اثر نمایشی نوشته محمد مساوات است که پیش از این در سال ۹۳ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به کارگردانی خودش به صحنه رفته بود.

پوریا اصلان، مریم برزگر، پردیس پورعابدینی، بهزاد خلج، امیرحسین شعبانی، نجمه صفایی، پویا صفدرپور، رسول محمدی، شیلا نوروزی و فاطمه نیشابوری بازیگران این نمایش هستند. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این اجرا حضور امید بنکدار نویسنده و کارگردان سینما در مقام مشاور کارگردان و پرویز پرستویی بازیگر سینمای ایران به عنوان حامی معنوی در این نمایش است.

«قصه ظهر جمعه» به شیوه‌ای ناتورالیستی زندگی خانواده‌ای از طبقه پایین جامعه را در اواخر دهه ۶۰ در شهر تهران به تصویر می‌کشد. ادبی پیش از این «قصه ظهر جمعه» را به صورت نمایشنامه خوانی اجرا کرده بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در روز عروسی دختر کوچک یک خانواده در سال ۱۳۶۹، با بالا گرفتن اختلافات اعضای خانواده، زخم‌های کهنه دوباره سر باز می‌کنند و درگیری بین شخصیت‌های نمایشی اوج می‌گیرد. در حالی که پدر خانواده بیمار و بیهوش روی تخت افتاده است، هر لحظه این خطر وجود دارد که مراسم عروسی به هم بخورد و ….

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مشاور کارگردان: امید بنکدار، دستیاران کارگردان: عاطفه غضنفری، سوگل ایزدی فرد، شایان صادق‌پور، طراح صحنه: مصطفی مرادیان، منشی صحنه: سلاله ارغوان، گریم: وحید شیرزاد، طراح پوستر و بروشور: حامد داودی، عکاسان: فاطمه توانا، حسین خدارتی، روابط عمومی: اویس خلیل‌زاده، تبلیغات مجازی: پانته‌آ احمدخان.

«قصه ظهر جمعه» از ۱۷ خرداد تا ۱۸ تیر هر شب رأس ساعت ۱۹ در سالن شماره ۲ تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود.

نظر شما