در شبکه های مختلف برون مرزی؛

برنامه های رادیو اروپا و آمریکا در ایام ارتحال امام (ره)

۱۳۹۸/۰۳/۱۴ - ۰۴:۵۷:۰۰
کد خبر: ۸۵۴۲۱۲
برنامه های رادیو اروپا و آمریکا در ایام ارتحال امام (ره)
در سالروز رحلت امام (ره) شبکه های مختلف معاونت برون مرزی، برنامه های ویژه ای را تهیه و تولید کرده اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رادیو ایتالیایی اداره کل اروپا و آمریکا ویژه برنامه ای تحت عنوان «رحلت امام خمینی» تهیه کرده است که به تبیین شخصیت و اندیشه های امام خمینی (ره)» می پردازد .ویژه برنامه «قیام 15 خرداد» نیز با محوریت «امام خمینی و قیام 15 خرداد » پخش خواهد شد. تهیه کننده این دو برنامه کاظمی و گوینده آن واقفی است.

«مصاحبه» عنوان دیگری از برنامه های رادیو ایتالیایی است که با محوریت « آشنایی با شخصیت امام خمینی (ره) » پخش می شود.

در رادیو انگلیسی برنامه «ایستگاه جوانی» سه برنامه خود را از 12 تا 14 خرداد به ایام ارتحال و قیام 15 خرداد اختصاص داده است.در این برنامه دکتر «راضیه بتول نجفی» درباره سبک زندگی امام خمینی (ره ) مطالبی را برای شنوندگان بازگو خواهد کرد. این برنامه به اجرای «مجتبی حبیبی راد» پخش می شود.

برنامه «امروز» یک برنامه ترکیبی است که در 14 خرداد با اجرای «فاطمه شاملی» و کارشناسی دکتر «محمدرضا فخر روحانی» و به تهیه کنندگی و نویسندگی «محمود انصاری» به موضوع رحلت امام خمینی و تاثیر تفکر و منش ایشان بر جمهوری اسلامی می پردازد.

ویژه برنامه «رحلت امام خمینی (ره) » برنامه ای گفت و گو محور است با موضوع بررسی دیدگاه ممتاز سیاسی - اجتماعی امام خمینی (ره) با کارشناسی دکتر «فواد ایزدی» و «شیخ احمد حنیف» با اجرای «محمدرضا بی ریا » و به تهیه کنندگی «حبیبی راد« که فردا چهاردهم خرداد پخش می شود.

« چشمه حقیقت» ترجمه و پخش سخنان امام راحل (ره ) به تهیه کنندگی حبیبی راد و گویندگی محمدرضا بی ریا از 11 خرداد تا 14 خرداد از رادیو انگلیسی پخش می شود.

« بیانات رهبری» به ترجمه و پخش سخنان مقام معظم رهبری درباره امام راحل (ره ) برنامه ای است که برای 13 و 14 خرداد درنظر گرفته شده است.

سخنرانی دکتر اقبال درباره امام خمینی (ره ) و جایگاه ایشان نزد اندیشمندان و آزادی خواهان جهان و گزیده سخنان علماء که به ترجمه و پخش سخنان آیت الله مشکینی درباره امام خمینی (ره ) اختصاص دارد نیز از دیگر برنامه های رادیو انگلیسی است.

برنامه «منبر» به تهیه کنندگی صادق صدیقی به پخش اظهارات اسد جعفری از تورنتوی کانادا درباره امام خمینی (ره ) می پردازد. همچنین یک ویژه برنامه مختص سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام (ره) پخش خواهد شد.

رادیو اسپانیایی ویژه برنامه ای با عنوان «سی سالگی رحلت» ، برنامه «رمضان در نگاه امام خمینی (ره) » و «سی سالگی رهبری مقام معظم رهبری» و پوشش خبری کامل مراسم سالگرد ارتحال را برای 14 و15 خرداد در نظر گرفته است.

رادیو فرانسوی

 «جملات و سخنان امام خمینی (ره) » ، «بیوگرافی امام خمینی (ره)» ، پخش «مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در تهران و شهرستان ها» ، «سخنان رهبری در روز ارتحال» ، «میزگرد و مصاحبه مرتبط با این ایام » ، «بارگذاری گالری عکس و ویدئو از حرم امام خمینی (ره)» ، «ویژه برنامه مناسبتی» از جمله اقدامات و برنامه های رادیو فرانسوی به این مناسبت است.

رادیو روسی

«وصیت نامه امام خمینی، راهنمای نسل آینده» با محوریت سیاسی – مذهبی به تهیه کنندگی زینب السادات شهبازیان وگویندگی فوزیه قنبری و برنامه «قیام خونین 15 خرداد» با محوریت سیاسی ، مذهبی تاریخی به تهیه کنندگی زینب السادات شهبازیان و گویندگی فرزاد هل عطایی ازبرنامه های رادیو روسی است.

رادیو آلبانیایی

« 30 سال در سوگ امام خمینی (ره)» و «رمضان از نگاه امام خمینی (ره)» ، «در مکتب روح ا...» به تهیه کنندگی محمدرضا کریم زاده و گویندگی لئونارد کیتا با محوریت سیاسی مذهبی ، از جمله برنامه های رادیو آلبانیایی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است.

برنامه رادیو آلمانی

«سی سال در سوگ امام خمینی» و «رمضان از نگاه امام خمینی (ره) » با ساختار کلامی پیامی و محوریت سیاسی مذهبی به تهیه کنندگی مهران مهبد و گویندگی غفوری و درگاهی ، «قیام خونین 15 خرداد» با ساختار کلامی پیامی و موضوع سیاسی ، مذهبی تاریخی با تهیه کنندگی مهران مهبد و اجرای اخباری و یک برنامه با عنوان «آزادی و آزادی‌خواهی از نگاه امام راحل (ره)» به تهیه کنندگی مهران مهبد و گویندگی دستمال‌چی از رادیو آلمانی پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز