نگاه متفاوت رادیو به جشن‌های عید فطر در کشور

۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۰۶:۵۶:۵۰
کد خبر: ۸۵۴۳۵۸
برنامه های متنوع شبکه‌های مختلف رادیویی در استقبال از عید فطر تشریح شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ همانطور که رادیو ایران  با «جشن سلام» به استقبال ماه مبارک رمضان رفت با «جشن سپاس  و رویکرد شادی آفرین به استقبال ماه شوال می‌رود. رادیو تهران نیز با «جشن سپاس» به بیان  آیین و مراسم عید فطر می‌پردازد.

رادیو معارف در شب عید سعید فطر  با برنامه «بدرقه» به بررسی اعمال عیدسعید  فطر ، علل وجوب زکات  از منظر دین می‌پردازد.ضمن اینکه ویژه برنامه «شکرانه»  اول و دوم ماه شوال پخش می‌شود.رادیو سلامت در شب عید سعید فطر با ویژه برنامه‌ای حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطررا گرامی می‌دارد.

برنامه « هفت کوچه» رادیو فرهنگ روایت‌گر آیین های وداع با ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر در فرهنگ مردم است. همچنین در برنامه «راز آسمان»در خصوص استهلال ماه مبارک رمضان وماه شوال صحبت می‌شود. و در برنامه‌ای دعای وداع ماه مبارک رمضان خوانده می‌شود

پخش نماز عید فطر از رادیو 

شبکه رادیو یی ایران  در ویژه برنامه«قنوت شکر» وشبکه رادیویی قرآن به طور زنده مراسم نماز عید فطر  را به امامت مقام معظم رهبری پخش می‌کنند.

صبح روز عید فطر رادیو جوان با برنامه«رنگین کمان » لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان  ایجاد می‌کند. رادیو ایران با ویژه برنامه «ساده مثل صبح» به اهمیت این  عیددینی- ملی ورادیو اقتصاد با ویژه برنامه عید فطر به تاثیر پرداخت زکات فطریه از منظر اقتصادی می‌پردازد.

«عیدانه و لبخند» و«مهمان خدا» ویژه برنامه‌های  رادیو گفتگو  و رادیو معارف به همین مناسبت است  که به موضوع  شادی در اسلام، انفاق و زکات در دین اسلام می‌پردازد. «عید بندگی» ویژه برنامه رادیو قرآن در این روز است .

نمایش‌های ویژه عید فطر 

7 نمایش تک قسمتی رادیویی نیز به مناسبت عید سعید فطر از رادیو نمایش پخش خواهد شد.«همسایه جدید» ،« مرد شماره یک خانه»، «سوتفاهم »، « چرا نمیشه ؟»،«دکه »، «بی بی شبکه »و «تهی » آثار نمایشی هستند که در روز عید سعید فطر به ترتیب در ساعات 10:30، 11:15، 13:30، 16:30، 17:15و 19:45 دقیقه به روی آنتن رادیو نمایش خواهند رفت.

نظر شما