با پایان یافتن دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآنی اعلام شد

قاری عراقی اول شد

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۵:۰۵:۵۵
کد خبر: ۸۵۵۴۰۲
قاری عراقی اول شد
در دوازدهمین دوره از مسابقات بین المللی قرآنی «ان للمتقین مفازا» شبکه الکوثر معاونت برون مرزی ، قاری از کشور عراق نفر اول مسابقات شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در شب پایانی دوازدهمین دوره از مسابقات قرآنی «ان للمتقین مفازا» در شبکه الکوثر، پنج نفر به رقابت نهایی در این مرحله پرداختند.

در این مرحله « فلاح زلیف » از عراق با امتیاز 25/92، نفر دوم « أحمد السید الغیطانی» از مصر با 25/92امتیاز و نفر سوم « محمد محمدی» از آلمان با 5/91 امتیاز ، نفر چهارم «سید فؤاد شوکاوی» از جمهوری اسلامی ایران با 91 امتیاز ، نفر پنجم « محسن شجاعی» از افغانستان با 5/87 امتیاز برگزیده شدند.

در مرحله پایانی این مسابقات، نفر اول و دوم در جمع امتیازات مساوی شدند اما بر اساس آئین نامه داوری در صورت تساوی دو نفر ، ابتدا نمره تجوید و سپس لحن و پس از آن صوت و در نهایت بر اساس وقف و ابتدا مقایسه و ارزیابی شدند. در این مورد قاری عراقی از لحاظ لحن امتیاز بالاتری از قاری مصری با اختلاف خیلی کم بالاتر بود و نفر اول شد.

«فلاح کسمایی قزوینی» از ایران داور تجوید، «محمد فهمی عبد السید عصفور» از مصر داور وقف و ابتدا، «میثم عبد الحسین عریف الرکابی» از عراق داور لحن و «نورالدین خورشید» از سوریه داور صوت ، قضاوت و داوری در مرحله نهایی و شب فینال این سری از مسابقات «مفازا» را به عهده داشتند.

مسابقه قرآنی ان للمتقین مفازا، برنامه ای تلویزیونی و ابتکار شبکه الکوثر است که از 12 سال پیش ، هر ساله در ماه مبارک رمضان به صورت زنده به روی آنتن شبکه الکوثر می رود و توانسته نظر مخاطبان بسیاری را در کشور های مختلف به ویژه در کشور مصر، مهد قرائت قرآن ، به خود جلب کند.

 

 

نظر شما