چهره‌هایی که بیکار می‌شوند و اظهارنظر می‌کنند

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۸۵۷۳۱۹
چهره‌هایی که بیکار می‌شوند و اظهارنظر می‌کنند
یادداشت- مجتبی احمدی

آیا این فرضیه می‌تواند صحت داشته باشد که برخی از چهره‌های معروف و محبوب جامعه به دلیل بیکاری‌های طولانی مدت در حوزه‌های مختلف ورود می‌کنند و اظهارنظرهای بی‌ربط و باربط به ظاهر همراه و دغدغه دارند؟ در اینکه برخی از چهره‌ها معروف و محبوب جامعه با هدف رسیدگی به حال و احوال هموطنان‌شان و با استناد به اینکه به دلایل مختلف حرف  و کلام‌شان بهتر شنیده می‌شوند اقدام به اظهارنظرهای پیاپی و در برخی اوقات موثر می‌کنند و از صفحات شخصی‌شان به نفع رسیدگی به امور مردمی سود می‌برند شکی نیست و این برخورد در بسیاری از کشورهای دنیا دیده می شود و امری بسیار مبارک است.

اما گاهی شرایط چیزی جز این است...  

در واقع این تصور که بیکاری، برخی هنرمندان یا چهره‌های معروف را وادار می‌کند تا درمورد مسائل مختلف اظهارنظر کرده و به‌نوعی اعتراض خود را اینگونه فریاد بزنند به‌ظاهر منطقی به‌نظر می‌رسد. برخی از هنرمندان و چهره‌های شهیر جامعه برخلاف آنچه در بالا آمده است، در شرایط متفاوت به مباحثی که با تخصص‌شان هیچ ارتباطی ندارد و از کلام‌شان مشخص است اطلاعات کافی هم ندارند ورود می‌کنند و به شکلی کاملا پیگیر و مستمر موضوع را دنبال می کنند که گویی با مطالعه و کلی اطلاعات وارد حوزه شده اند.

با تحقیقات اخیر خبرگزاری برنا به این نتیجه رسیدیم برخی هنرمندان و چهره‌های معروف درعرصه هنر و حتی ورزش در زمان‌هایی که فعالیتی کم رنگ در دنیای حرفه‌ای خود دارند این فرصت را به خود می‌دهند تا به مسائل مختلف ورود کرده و با این شیوه به نوعی هم نگاه مردمی‌تری به خود بگیرند و هم یادآوری باشند بر حضورشان برای دیگران که درحقیقت دغدغه اصلی آنها همین است.

نکته جالب درخصوص برخی از این چهره‌های فرهنگی و هنری و اظهارنظرهایشان اینجاست که اگر به چهار اظهار نظر مستمر  آنها دقت کنید به چهار موضوع بی‌ربط به هم در مدت زمانی کوتاه می‌رسید که شما را انگشت به دهان می‌گذارد.

اینکه در آن واحد تو دغدغه حیوانات اهلی و وحشی را توامان داشته باشی و به کودکان کشورهای افریقایی توجه کنی و از ترنس‌ها بگویی و دغدغه مردم زلزله زده را داشته باشی و از گوشت و مرغ هم بگویی و به دلار و ریال هم بپردازی و قیمت ماشین‌ها هم دغدغه روزمره‌ات باشد و... نشان از این دارد که احتمالا فرصتی برای پرداختن به حوزه تخصصی حرفه خودت نداری و این البته قابل قضاوت نیست که هدف پشت پرده انسانی است یا اینکه تنها قرار است خودمان را یادآوری کنیم. اما نکته‌ای که قابل توجه است این است که ای کاش حداقل با اطلاعات کامل به هر موضوعی وارد شویم و درخصوص آن صحبت کنیم چراکه طرفداران حقیقی و غیرحقیقی ما در فضای مجازی و واقعی گاهی تحت تاثیر اظهارنظرهای ما تصمیم می گیرند یا...

و جمله آخر اینکه باز تکرار می‌کنیم دغدغه اجتماعی برخی چهره‌ها برکسی پوشیده نیست همانطور که دغدغه‌های شخصی برخی دیگر بر همه مبرهن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز